رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

تاریخ اسلام کمبریج - جلد ۱

تاریخ اسلام کمبریج - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 131 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 131 رای
از مقدمه مترجم:
شاید در طول یکصد سال گذشته چنین اثری با این انسجام و هماهنگی آن هم در باب موضوعی بسیار گسترده و پیچیده - چه به لحاظ مضمون و چه به لحاظ جغرافیایی بی سابقه باشد. این اثر جهان اسلام را مورد بررسی قرار میدهد و به لحاظ جغرافیایی از بین النهرین شمالی تا ماوراءالنهر و حوزه اروپا دو مرز طولانی را آشکارا به نمایش میگذارد؛ یکی مرز جهان اسلام با ممالک غیر مسلمان و دیگر مرزی که میان مسلمان و غیر مسلمان در درون این جهان کشیده شده است. البته باز در درون این جهان و در میان مسلمانان مرزهایی همچون مرز فرقه ای، زبانی، حکومتی و سیاسی، و سنن و آداب عمدتاً مربوط به دوران پیش از اسلام حاکم است.
طبیعی است که هیچ تحقیق و بررسی در این زمینه نمی تواند کامل باشد و در عین حال نمی تواند نظر همگان را تامین نماید چه برسد به اینکه این بررسی را جمعی از متفکران غربی یا با اندیشه ای غربی به انجام برسانند. مسلماً اگر در حوزه تاریخ سیاسی، چنین تحقیقی بتواند دلها را با خود همراه سازد، در بخش بررسی کلامی و فرهنگی نه تنها از تایید همگانی بی بهره خواهد بود؛ بلکه جنجالهایی را به پا خواهد نمود تقصیر را در این میان به گردن چه عاملی بیندازیم؟ مسلماً پاسخ دادن به چنین سوالی به اندازه خود موضوع کتاب دشوار خواهد بود در نتیجه به جای آنکه تقصیر را متوجه کسی یا عاملی بکنیم بهتر است به مشکلاتی که در راه انجام چنین کاری وجود دارد، بپردازیم. در اینجا دو موضوع جلب توجه می کند: اول موضوع آیین اسلام و دیگر موضوع تاریخ اسلام طبیعی. است که رویکرد ما به هر دو موضوع یعنی دین اسلام و تاریخ اسلام با نظر یک متفکر غربی تفاوت خواهد داشت. البته چنین تفاوتی مزیتی ندارد؛ بلکه ناشی از نابهنجاریهایی است که وجود دارد. مسلماً گاهی میان دین و تاریخ دینی خلط می کنیم. در یک جمله آنکه از دیدگاه ما دین موهبتی است الهی که توسط پیامبر (ص) بر ما وارد شده است، و تاریخ دین از همین جا آغاز می شود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1388/07/21
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ اسلام کمبریج - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخ اسلام کمبریج - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک