رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مراحل اخلاق در قرآن
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 40 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 40 رای
از منظر جهان‏بینى توحیدى، انسان مسافرى است که رهسپار لقاى خداوند سبحان است. او در این سیر، عوالمى را پیموده تا به عالم طبیعت و نشئه دنیا، که به تعبیر عارفان «صف‏النعال‏»، یعنى «کفش کن‏» کاخ با عظمت آفرینش است، رسیده:
«لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم ثم رددناه اسفل سافلین‏» (*که ما انسان را به بهترین نظام خلقت خلق کردیم سپس او را - در صورتی که منحرف شود - به پست‏ترین مرحله برگرداندیم*) (سوره تین ایات 4و5)
و عوالمى را در پیش رو دارد، تا به لقاى مهر و جمال یا قهر و جلال پروردگار سبحان برسد:
«یا ایها الانسان انک کادح الى ربک کدحا فملاقیه‏» (*ای انسان ! حقا که تو به سوی پروردگار خود به سختی در تلاشی و او را ملاقات خواهی کرد *) (سوره انشقاق ایه 6)
....................................
سفر مزبور که سیر به سوى «مکانت‏برتر» است، نه «مکان بالاتر»، و مسافت و مسیر آن در نهان و نهاد آدمى است، نه در بیرون هستى او، منازل و مراحلى دارد که سالکان واصل و پیشگامان تهذیب نفس از آن به «منازل سائران‏» یا «مقامات عارفان‏» و یا «مراحل و منازل سیر و سلوک‏» یاد مى‏کنند و محور تنظیم مراحل مزبور نیز یا مشاهده سالکان واصلى است که سفرنامه سلوکى خود را تدوین کرده‏اند، و یا استقراء و استحسان آنان است. همچنین سیر مزبور موانعى دارد که سالکان باید پس از شناسایى آنها و آشنایى با راه مانع‏زدایى، آنها را از سر راه برداشته، پس از «تخلیه‏» حرم هستى خویش از «رذایل اخلاقى‏»، که همان موانع سیر به سوى خداست، به «تحلیه‏» آن به فضایل که همان سیر در مراحل این سفر است، بپردازند.
...................................................................................
مباحث ارزشمند این کتاب، محصول درسهاى تفسیر موضوعى حکیم متاله و مفسر ژرف‏اندیش قرآن کریم، حضرت آیة الله جوادى آملى (دامت‏برکاته العالیه) است که در جمع دانشجویان دانشگاههاى سراسر کشور و سایر اقشار مردمى ملاقات‏کننده با معظم له، در مرکز تحقیقاتى اسراء (در شهر قم) مطرح شده و ابتدا، از سیماى جمهورى اسلامى ایران پخش، و مورد استفاده شیفتگان معارف و اسرار قرآنى قرار گرفته است و اکنون، پس از تنظیم و ویرایش، توسط «مرکز نشر اسراء» منتشر مى‏شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
MOHSEN FALLAHI
MOHSEN FALLAHI
1392/05/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مراحل اخلاق در قرآن

تعداد دیدگاه‌ها:
7
[quote='shenele talayi']چرا نمیشه مراحل اخلاق رو دانلود کرد؟/؟/////؟؟/
واقعا وقتی که برا ثبت نام میزاریم برامون با ارزشه
چرا این طوری ما رو اذیت کردین آخه...[/quote]
سمت چپ بالای صفحه نوشته دریافت
چرا نمیشه مراحل اخلاق رو دانلود کرد؟/؟/////؟؟/
واقعا وقتی که برا ثبت نام میزاریم برامون با ارزشه
چرا این طوری ما رو اذیت کردین آخه...
من عضو سایتتون شدم خیر سرم کتاب دانلو کنم این چه وضعشه هیچ لینکی واسه دانلود نیست
[quote='1361125']با عرض سلام و وقت بخیر. برای دانلود کتاب مراحل اخلاق در قران هیچ لینکی وجود ندارد.لطفا راهنمایی فرمایید[/quote]

کاربر محترم ! همکارم در پیام قبلی این راهنمایی رو کردن و شما به راهنمایی ایشون که لینکی برای مراجعه گذاشتن توجه نکردین :-(

با عرض سلام و وقت بخیر. برای دانلود کتاب مراحل اخلاق در قران هیچ لینکی وجود ندارد.لطفا راهنمایی فرمایید
[quote='moazamikeivan']این کتابو چطور باید دانلود کرد ؟
هیچ لینکی که توی صفحه نیست ![/quote]
http://ketabnak.com/blog/?postid=122
این کتابو چطور باید دانلود کرد ؟
هیچ لینکی که توی صفحه نیست !
مراحل اخلاق در قرآن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک