رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پدران و فرزندان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 23 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 23 رای
✔️ همانطور که از نام این کتاب پیداست، در وصف پدران و پسرانی است که از لحاظ زمانی و ایدئولوژیکی مربوط به دو دوران متفاوتی است؛ در این کتاب پدران نماد افراد محافظه کار و سنت گرایی هستند که در آنها اصلاحاتی یا به کندی یا اصلا بوجود نمی‌آید؛ اما پسران که کانون توجه نویسنده در این رمان است افرادی بسیار رادیکال هستند که شخص قهرمان داستان به نام بازارف که پیرو مکتب نهیلیسم و ماده گرایی مفرط است در جدال با مکتب مخالف خود یعنی پدران کلنجار می‌روند. نکته جالب این داستان مناظره‌هایی است که بازارف با افراد مخالف نظریه خود هستند، برمی آید که با متانت و خونسردی کامل بعضاً عصبانیت آنها را بر می‌انگیزد.

آرکادی به تازگی از دانشگاه پترزبورگ فارغ التحصیل شده است و به همراه یکی از دوستانش "بازازوف" به املاک ییلاقی پدرش در استان دور افتاده روسیه بازگشته است. پدر وی، نیکولای، با خوشحالی دو مرد جوان را در املاک خود می پذیرد، اما برادر نیکولای، پاول، به زودی از فلسفه عجیب و غریب جدید به نام "نیهیلیسم" که مردان جوان بویژه بازاروف از آن طرفداری می کنند ناراحت می شود. نیکولای، در ابتدا با خوشحالی از بازگشت پسرش به خانه استقبال می کند، اما آرام آرام شروع به احساس اضطراب می کند زیرا متوجه می شود که نظرات آرکادی بسیار تحت تأثیر بازاروف است . از نظر او این عقاید رادیکال است و باعث می شود عقاید خودش را کنار بگذارد. نیکولای همیشه با انجام کارهایی از قبیل بازدید از پسرش در مدرسه سعی کرده تا حد ممکن امروزی بماند تا این دو نفر بتوانند به همان اندازه که قبلا بوده، نزدیک باشند اما این از نظر نیکولای شکست خورده است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/06/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پدران و فرزندان

تعداد دیدگاه‌ها:
2
این رمان رو من خوندم .... کتاب نمیخوام بگم کتاب فوق العاده ای هست .. ولی کتاب بدی هم نیست .. ارزش یه بار خوندن رو داره
اشکالی نداره بخونید
دمت گرم خر تو خر جان کارت عالیه ،نمیدونی چقدر دنبال این کتاب بودم.............
پدران و فرزندان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک