رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
وصیت نامه فرانسوی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 27 رای
نویسنده:
مترجم:
ساسان تبسمی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 27 رای
✔️ وصیت نامه فرانسوی به نوعی شرح زندگی خود آندره مکین باشد شرحی که البته حالت زندگی نامه ندارد بلکه بیشتر در باب یادآوری خاطرات مادربزرگی فرانسوی به نام شارلوت و ستایش زبان و فرهنگ فرانسوی است .
هر تابستان، آندره ی جوان به دیدار مادربزرگ عزیزش، شارلوت لمونیه، می رود. مادربزرگ در دهکده ای مشرف به جلگه های وسیع روسیه زندگی می کند و با حکایت هایی شگفت انگیز، نوه اش و دیگر بچه های دهکده را مسحور خود کرده است: تماشا کردن پروست [نویسنده ی شهیر فرانسوی] در حال بازی تنیس، بازدید تزار نیکولاس دوم از پاریس و مرگ فلیکس فوره [رئیس جمهور فرانسه] در آغوش همسرش. اما آندره از مادربزرگ مرموزش درباره روسیه هم چیز های زیادی می آموزد؛ کشور قحطی ها و مصیبت ها، ناعدالتی های بی رحمانه و آشوب های پایان ناپذیر جنگ. او با شیفتگی تمام، تار و پود قصه ها را با دنیای رازآلود خاطرات و آرزوهایش گره می زند. مادربزرگ، برای آندره تصویری شفاف و زنده از فرانسه ی دوران کودکی اش خلق می کند؛ سرزمینی رویایی که بسیار دل پذیرتر، امن تر، هیجان انگیزتر از روسیه ی دهه ی 70 و 80 است. او که در این تصورات غوطه ور شده است، در کشور خود به یک بیگانه و در نهایت به گردشگری خستگی ناپذیر در سراسر اروپا تبدیل می شود. رمان وصیت نامه فرانسوی، کتابی حماسی آکنده از شور، اشتیاق، درد و رنج است و در همه ابعاد، بسیار دل فریب جلوه می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mojtaba1111
mojtaba1111
1392/01/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی وصیت نامه فرانسوی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
ممنون از اینکه این سایت را درست کردید امید وارم در کارهایتان همیشه موفق وپیروز باشید
یکی از زیباترین رمانایی که خوندم
عشق نویسنده به فرانسه وروسیه وهمین طوربازیش باکلمات عالیه
وصیت نامه فرانسوی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک