رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سیاه چمن
امتیاز دهید
5 / 4
با 10 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 10 رای
رمان «سیاه چمن» که اولین با در سال 1363 چاپ شده بود. ماجرای روستایی با همین نام را است که مردم آن مورد ظلم "خان" قرار گرفته و برای نجات خود و البته در جریان انقلاب دست به اقداماتی می ‌زنند که داستان را جذاب و خواندنی می کند.

سیاه چمن تصویرگر مبارزات سیاسی مردم در زمان سقوط پهلوی می باشد. کتاب شامل چندین بخش است که به خواننده کمک می کند تا همراه داستان شده و آن ها را به سمت و سوی راوی داستان سوق می دهد. از همان آغاز داستان شرح کاملی از خفقان آن دوران و شرایط حاکم بر فضای سیاسی و اجتماعی در ایران به مخاطب داده می شود و او را از همراهی مطلوب بی دریغ نمی گذارد. امیر حسین فردی با قرار دادن خواننده در بطن مشکلات و مصائبی که در آن دوران گریبان گیر مردم بود شروع می کند و سعی بر آن دارد تا اتفاقات حاضر در داستان را به وقایع بزرگ آن زمان و وقوع انقلاب در ایران بسط دهد. در واقع جامعه ای که سیاه چمن توصیف می کند نمونه ای از خروار بوده و تلاش مردم ایران را در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در ابعاد کوچکتر شرح می دهد. او از نا آگاهی در شخصیت ها آغاز کرده و در انتها به کمال و رشد جامعه رسیده کمالی که باعث به وجود آمد حس عدالت ورزی و عدالت خواهی در میان جوامع می شود. به بیان دیگر بروز این رشد در هاله ای از آگاهی ها در این داستان بیان می شود. محتوی داستان در بر گیرنده مجموعه ای از اتفاقات و پیام هایی است که در اکثر آثار نگارش شده در زمان انقلاب وجود دارد، داستان ساده اما حاوی محتوی غنی از فضایل اخلاقی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/08/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیاه چمن

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سیاه چمن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک