رسته‌ها
یکم دیماه و داستانش
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 24 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 24 رای
بخش از آغاز کتاب :
چنانکه خوانندگان می‌دانند ما یکم دیماه (یا روز یکم زمستان) را عید گرفته در آنروز در همه جا کتابهایی را می‌سوزانیم. این کار را چرا می‌کنیم؟.. کتابها را چرا می‌سوزانیم؟.. برای اینکه آنها را سرچشمه‌ی بدبختیها می‌شناسیم و بیاری خدا و بخواست او بخشکانیدن آن سرچشمه می‌کوشیم.
کسانی بما ایراد گرفته رنجیدگی می‌نمایند. می‌گویم : از رنجیدگی چه برخیزد؟!. بهتر است بسخنان ما گوش دهید و با ما بداوری بنشینید که ‌اگر حق با شماست ما دست از این رفتار برداریم. وگرنه شما نیز با ما همدستی کنید.
ما باینکار بی‌مقدمه برنخاسته‌ایم. ما سالهاست در اینراه می‌کوشیم و تاکنون صد گفتار بیشتر نوشته ‌این نشان داده‌ایم که مایه‌ی بدبختی این مردم اندیشه‌های پریشان و بدآموزیهای فراوانیست که در کتابها و مغزها جا گرفته. این را با دلیلهای بسیار ، روشن گردانیده‌ایم.
سپس چون بکوشش پرداخته می‌خواهیم بیاری آفریدگار جهان ریشه‌ی آن بدآموزیها را براندازیم در آن راهست که بنابود کردن کتابها می‌کوشیم و هرچه را بدست آوردیم بآتش می‌کشیم. دوباره می‌گویم : اینکار را با خواست خدا می‌کنیم.
...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
58
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
farhizesh
farhizesh
1391/11/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یکم دیماه و داستانش

تعداد دیدگاه‌ها:
5
سوزوندن کتاب فقط از دست داعشی های بی منطق بر میاد. اگر کسی به کتابی معترض هست باید جوابش رو با قلم بده نه با کبریت.
من سالها پیش این اثر کسروی را مطالعه کردم . این کتاب نتایج فاجعه باری با خود بهمراه خواهد آورد. تصور بکنید اگر هر فردی و یا هر گروهی به هر بهانه ای از بعضی کتابها خوششان نیاید و یا آن را با عقایدشان ناسازگار ببینند و یا به زعم خود تصور کنند این کتابها سودی برای مردم ندارد و خود را متولی عقل مردم بدانند؛ و به این بهانه ها بجان کتاب بیفتند و کتاب سوزی راه بیندازند چه فاجعه ای اتفاق افتاد ؟
عجیب هست که بعضی از دوستانی که داعیه روشنفکری دارند و مذهبی ها را متهم به مخالفت با دانستن می کنند خود با عقاید کسانی چون کسروی که جشن کتاب سوزان راه می اندازد و روز یکم دیماه را که روز سوزاندن کناب است عید فرقه خود اعلام می کند و خود را متولی عقل مردم می داند به هیجان می آیند و او را قهرمان مبارزه با خرافات معرفی می کنند!!
به امید آنکه روزی بیاید که همه ی ما کتابهای زیانمند را که در خانه ها داریم یک جا بسوزانیم.
کتاب خوبیست
خواندن این کتاب را به همه سفارش می‌کنم.
8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)
خواهشمند است این کتاب را بخوانید و دیدگااه هایتان را بنویسید.
سپاسگزارم
یکم دیماه و داستانش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک