رسته‌ها
تونیو کروگر
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 31 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 31 رای
✔️ رمان تریستان و تونیو کروگر، جایگاه ویژه ای در رشد هنری و روحی نویسنده ی اثر، توماس مان داشته است و بسیاری از جنبه های زندگی و کاری او را پوشش می دهد: دوگانگی در اصل و نسب، تنفر از نظم و قواعد و تأثیر فیلسوفانی چون شوپنهاور و واگنر بر ابتدای راه نویسندگی مان.
کتاب، داستان زندگی مردی را از زمان مدرسه تا بزرگسالی پی می گیرد. تونیو، فرزند یک تاجر اهل شمال آلمان و با مادری اهل جنوب و مستعد در هنر، ویژگی های هر دو طرف خانواده اش را به ارث برده است. او در زمان کودکی، احساسات متضادی را در رابطه با افراد بورژوا تجربه می کند، به طوری که از نظر بینش و فکر، خود را برتر از آن ها دانسته ولی به سرخوشی ساده لوحانه شان حسادت می ورزد. تونیو در بزرگسالی به نویسنده ای معروف در جنوب آلمان تبدیل شده اما همچنان، این احساسات متضاد رهایش نمی کنند. بخشی از این مسائل و درگیری های ذهن، با سفر او به شمال کشور و دیدن شهر کودکی اش حل می شوند. تونیو در آن جا با مجرمی فراری اشتباه گرفته شده و همین اتفاق، باعث ایجاد تغییری شگرف در نگرش او نسبت به زندگی می شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
118
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/06/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تونیو کروگر

تعداد دیدگاه‌ها:
1
چند مترجم دیگر از جمله داود نوروزی از متن اصلی آلمانی این کتاب را به فارسی برگردانده اند.ترجمه رضا سیدحسینی از متن ترجمه فرانسوی کتاب است.
تونیو کروگر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک