رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

روسلان وفادار: فاجعه‌ وفاداری در روزگار اسارت

روسلان وفادار: فاجعه‌ وفاداری در روزگار اسارت
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 13 رای
✔️ در میان کتاب هایی که به موضوع اردوگاه های استالینی پرداخته اند، روسلان وفادار جایگاهی منحصربه فرد دارد. این اثر نه تنها مانند سایر داستان های گولاک گواه تکان دهنده واقعیت های زمانه خویش است، بلکه تحلیلی طراز اول از نظام توتالیتر، تصویری جامع از موجود دربند، توصیفی عمیق از روش های اجرایی این نظام، و نیز درجات مختلف خفت و خواری انسان ها در متن واقعیت شوروی ارائه می دهد. در عین حال، ضمن آن که به تمثیلی شاعرانه نزدیک می شود، پرسش هایی کلی در زمینه ارزش های فراگیر اخلاقی مطرح می کند.
در شوروی دهه شصت میلادی در عصر اصلاحات خروشچف که از مهم ترین نمادهایش جمع شدن اردوگاه های کار اجباری بود، اتفاق غریبی در یکی از مناطق روستایی رخ می دهد و خبرساز می شود؛ با تعطیل شدن اردوگاهی در حوالی آن روستا، اهالی با گروهی از سگ های ظاهرا ولگرد، ولی باطنا آموزش نگهبانی دیده مواجه می شوند که توسط صاحبان سابقشان برای خودشان رها شده اند در اردوگاه و ناچار ولگردی می کنند و گدایی، ولی هر گاه ستونی از جمعیت گرد هم جمع می شوند مثلا برای راهپیمایی کردن، این سگ ها ناگهان جذب آن شکل ستونی می شوند و ضمن نگهبانی از جمعیت، به محض بیرون آمدن کسی از داخل جمعیت به او حمله و وادارش می کنند دوباره به ستون و صف برگردد. این اتفاق غریب بهانه ای می شود برای نوشتن یکی از بهترین قصه های حیواناتی تاریخ ادبیات و البته یکی از بدترین قصه های پیرامون شوروی.

این کتاب با نام روس‍لان‌ وف‍ادار: داس‍ت‍ان‌ س‍گ‌ اردوگ‍اه‍ی‌ و روس‍لان‌ وف‍ادار: م‍اج‍رای‌ ی‍ک‌ س‍گ‌ ن‍گ‍ه‍ب‍ان‌ اردوگ‍اه‌ زن‍دان‍ی‍ان‌ در ات‍ح‍اد ش‍وروی‌ پ‍س‌ از ت‍ع‍طی‍ل‌ ع‍ده‌ای‌ از اردوگ‍اه‍ه‍انیز منتشر شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1391/08/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روسلان وفادار: فاجعه‌ وفاداری در روزگار اسارت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
روسلان وفادار: فاجعه‌ وفاداری در روزگار اسارت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک