رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کورس
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 32 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 32 رای
نمایشنامه «کورس» ، تنها نمایشنامه‌ نیکوس کازانتزاکیس ، نویسنده مشهور یونانی ، می باشد . در این نمایشنامه به پیروی از تراژدیهای یونانی با زبانی شاعرانه ، مبارزه انسان در مقابل سرنوشت و غلبه بر ضعفهای خود را می‌بینیم ، با این تفاوت که کوروس یک تراژدی نیست. «کورس» به معنای مرد جوان است و از آنجا که کازانتزاکیس علاقه‌ بسیاری به آثار نیچه داشته ، شاید مرد جوان تداعی‌گر همان انسان برتر از نگاه نیچه باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/12/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کورس

تعداد دیدگاه‌ها:
3
نیکوس کازانتزاکیس (ه یونانیی: Νίκος Καζαντζάκης) نویسنده، شاعر، خبرنگار، مترجم و جهانگرد یونانی در تاریخ ۱۸ فوریه (۱۸۸۳ میلادی) در شهر هراکلیون در کرت زاده شد و در ۲۶ اکتبر (۱۹۵۷) در فرایبورگ آلمان درگذشت. او نویسنده‌ای است که دغدغه جامعه بشری را داشته و عمیقأ به تحلیل آنها پرداخته‌است.
نمایشنامه «کورس»، تنها نمایشنامه‌ نیکوس کازانتزاکیس، نویسنده مشهور یونانی، می باشددر این نمایشنامه به پیروی از تراژدیهای یونانی با زبانی شاعرانه، مبارزه انسان در مقابل سرنوشت و غلبه بر ضعفهای خود را می‌بینیم، با این تفاوت که کوروس یک تراژدی نیست. «کورس» به معنای مرد جوان است و از آنجا که کازانتزاکیس علاقه‌ بسیاری به آثار نیچه داشته، شاید مرد جوان تداعی‌گر همان انسان برتر از نگاه نیچه باشد.
«کورس» نمایشنامه مهمی محسوب می‌شود که با نگاه مدرن به نمایش‌های یونان باستان نوشته شده است. در این اثر مرد جوان پاکی به جنگ وجهه حیوانی خود می‌رود و خود را از آن آزاد می‌کند.
نمایشنامه «کورس» روایت سیر و سلوک در جستجوی خداست. در این اثر مبارزه انسان در برابر سرنوشت و غلبه بر ضعف‌های خود را می‌بینیم.
در مقدمه کوتاه کتاب عنوان شده، «کورس» کلمه‌ای یونانی به معنای مرد جوان است که می‌توان آن را تجسم انسان برتر از نگاه نیچه ارزیابی کرد، که در آن تسئوس، پهلوان یونانی پس از غلبه بر نفس خود بدل به کورس می‌شود.
به علاقمندان نیچه هم توصیه میکنم بخونن:-(
نمی دونستم این نیسنده همچین کتابی هم داره.اما همه نوشته هاش فوق العا ده است.ممنون.
کورس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک