رسته‌ها
هرتزوگ
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 21 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 21 رای
✔️ هرتزوگ مردی میان سال و یک استاد دانشگاه روشنفکر و دارای افکار اصیل است که همسر بسیار زیبا و جوانش مادلین به تازگی از او جدا شده و معشوقه دوست صمیمی او والنتاین گشته است. این موضوع شوک عاطفی بزرگی به هرتزوگ وارد نموده و تا حدودی او را از حالت تعادل خارج کرده است. در این شرایط جدید ، هرتزوگ شروع به نامه نوشتن می کند و بحث ها و استدلال های درونی خود را در نامه ها بیان می کند. این نامه ها خطاب به مادلین، دوستانش، همکارانش، فامیلش، افراد فوت شده، دانشمندان مشهور، رئیس جمهور و .... می باشد. هر چند این نامه ها هیچ کدام پست نمی شوند . این نامه ها از سوی مردی شکست خورده ، فریب داده شده و در اوج ناامیدی نوشته شده اند و هرتزوگ دائما در حین نوشتن نامه ها با رسیدن به یک جمله یا کلمه خاصی، تمرکز نامه نویسی را از دست می دهد و به دنبال خاطراتش می رود و در بین خاطرات متوجه می شود باید به شخص دیگری نامه بنویسد. هرتزوگ که استاد فلسفه و زبان است برای حل مشکلش نمی تواند از دانش خود استفاده کند.

این کتاب یکی از معروف ترین کارهای سال بلوست و در سال 1964 عنوان پرفروش ترین کتاب سال را از آن خود کرد . خیلی ها عقیده دارند که کتاب بر اساس زندگی سال بلو و همسر دومش الکساندرا چاکباسوف نوشته شده اما خودش راجع به این کتاب می گه : کتاب هرتزوگ یک رمان فکاهی است. آن را در زمانی نوشتم که از دست انداختن آمریکایی های تحصیلکرده لذت می بردم.
بلو در سال 1976 برنده جایزه نوبل ادبیات شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
524
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/06/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هرتزوگ

تعداد دیدگاه‌ها:
2
شخصیت اصلی داستان این کتاب موسی هرتزوگ شباهت‌های زیادی با شخصیت سال بلو دارد. هرتزوگ نیز یهودی و در آستانه پنجاه سالگی است او دو بار ازدواج کرده و طلاق گرفته است. بلو نیز در هنگام نوشتن کتاب دو بار از همسران خود جدا شده بود، هر چند که تا پایان عمر او تعداد جدایی‌های او به عدد چهار رسید. بسیاری از شخصیت‌های دیگر کتاب نیز الهام گرفته از شخصیت‌های زندگی بلو هستند. مانند دوست بسیار نزدیک هرتزوگ؛ والنتین گرباخ که خیانت می‌کند و با همسر هرتزوگ؛ مادلین رابطه برقرار می‌کند. این داستان در زندگی واقعی برای بلو رخ داده بود.
داستان کتاب هرتزوگ به مقطعی از زندگی موسی هرتزوگ می‌پردازد که او در آن دچار افسردگی و پریشانی است و در حال تجربه یک بحران است. او به تازگی از همسر دومش جدا شده است و متوجه شده که صمیمی‌ترین دوستش به او خیانت کرده. او از هر یک از همسران خود یک فرزند دارد که با او زندگی نمی‌کنند و این بر دغدغه‌های او می‌افزاید. قسمت اعظم داستان در افکار هرتزوگ می‌گذرد، او مدام به گذشته نقب می‌زند و اتفاقاتی را از زمان کودکی، زندگی با همسر اولش و بیشتر زندگی با همسر دومش به خاطر می‌آورد.
هرتزوگ عادت به نامه نوشتن دارد، نامه‌هایی که هیچ‌وقت ارسال نمی‌شوند فقط نوشته می‌شوند و مخاطب آنها هر کسی می‌تواند باشد؛ افراد مشهور و معروف مانند رئیس جمهور یا دوستان و آشنایان هرتزوگ و غریبه‌ها و حتی افرادی که مرده‌اند. نامه‌ها نشان می‌دهند که درون او آشوبی بین منطق و احساس برپا است و همچنین اینکه هرتزوگ دارای ایده‌ها و تفکرات بسیار عمیقی است اما در واقع او در زندگی به چیز خاصی دست نیافته است و این موجب حالت اضمحلال او شده است.
کتاب «دم را دریاب» از این نویسنده که نشر چشمه منتشر کرد، نیز کتاب جالبی بود. امیدوارم این یکی هم اینطور باشه.
PDF
10 مگابایت
هرتزوگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک