رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زیردست
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 30 رای
نویسنده:
مترجم:
محمود حدادی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 30 رای
✔️ هاینریش مان در این رمان به شکل گیری شخصیت های نوکیسه و فرصت طلبی پرداخته که در پیدایش صنعت و سرمایه در آلمان نقشی ساختارساز داشتند و با نظامی گری ابلهانه و سیاست عاری از اخلاق خودکار این کشور را پی درپی به دو جنگ بزرگ و ویرانگر کشانیدند.
دایدریک هسلینگ، از حامیان سرسپرده و افراطی «کایزر ویلهلم دوم» است که خود، نمادی از کشور آلمان در دوران سلطنت به حساب می آید. هسلینگ در کودکی به عنوان یک خبررسان فعالیت می کند. او بعدها به یک انجمن دانشجویی می پیوندد، ناآرامی های زیادی را به وجود می آورد و به هر شکلی که شده، مدرکی در شیمی می گیرد. هسلینگ به تولیدکننده ی کاغذ، بزرگ خانواده و درنهایت به تأثیرگذارترین فرد در شهر کوچک خود تبدیل می شود. هاینریش مان، شخصیت اصلی رمان زیردست را مردی بی اخلاق به تصویر کشیده که تمثیلی از حکومت کایزر ویلهلم دوم و همچنین جامعه ی آلمان در آن زمان است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/06/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زیردست

تعداد دیدگاه‌ها:
5
مترجم آثار کافکا علی اصغر حداد هست نه محمود حدادی دوست عزیز
استاد حدادی استاد دانشگاه در ادبیات آلمانی از مبتکران شیوه جدید ترجمه ادبیاتی محاوراتی،مقابل ترجمه تحت لفظی هستند.ترجمه های ایشان از کافکا بی نظیر هستند.
ترجمه های استاد حدادی بسیار منحصر به فرد است.
محمود حدادی استادیار گروه زبان و ادبیات آلمانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی و مترجم آثار ادبی آلمانی است.
هاینریش مان رمان‌نویس آلمانی (۱۸۷۱-۱۹۵۰)و برادر توماس مان نویسنده بزرگ است.
در این رمان طنزآلود زندگی شخصیتی به نام دیدریش هسلینگ را دنبال می‌کنیم؛ مردی فرومایه که بنده‌وار و متعصبانه طرفدار قیصر ویلهلم دوم است. در ادامه رمان هلسینگ با رفتار خیانت‌آمیز به آزادی‌خواهان و چاپلوسی که خنده‌آور به نظر می‌رسد مرتب پیشرفت می‌کند و در پایان رمان در هیات شیطان ظاهر می‌شود. او خبرچین، عهدشکن و خائن است و به ایده‌های شوونیستی معتقد است. هاینریش مان در این رمان پیشگوی ظهور فاشسیم در آلمان دانسته می‌شود.
زیردست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک