رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کرزوس
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 27 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 27 رای
✔️ این کتاب رمان تاریخی یا بهتر بگوییم تاریخی رمان گونه از زندگی و حوادث لیدیه در زمان کروزوس است.

از متن کتاب:
دورترین خاطره ام چهره مادرم است. چهره ای که حدودش چنان در سیاهی ابهام فرورفته که دیگر جز سایه ای بیش نیست. زمانی که او درگذشت بیش از پنج سال بیشتر نداشتم. سپس محبت پدری است که به نحوی گریزان به خاطرم می آید و این محبت خیلی زود جای خود را به چهره های زنانی ناشناس، بی اعتنا، گاه مخالف داد و نیز به اطرافیانی پرهیاهو به بی نظمی و آشفتگی که برای فرار از آنها همراه خواهرانم خود را در حرم پنهان می کردم. شناخت واقعی ام از دنیای خارج زودتر از سیزده سالگی ام آغاز نشد و این همان سال کسوف بود که گویی انتخاب شده بود تا بر تقدیر من نشان بگذارد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/06/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کرزوس

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کرزوس به انگلیسی Croesus (از ۵۹۵ پیش از میلاد، تا ۵۴۷؟ پیش از میلاد) در فاصلهٔ سالهای ۵۶۰ تا ۵۴۶ قبل از میلاد، یعنی تا حدود سال ۵۴۷ قبل از میلاد که از ایرانیان شکست خورد، پادشاه لیدیه بود.
سقوط کرزوس علاوه بر اینکه تأثیر عمیقی بر هلنیسم (فلسفه و تفکر یونانی) نهاد، مبدأ یا نقطهٔ ثابتی نیز برای تقویم آنها فراهم نمود. در این ارتباط «ج.ای.اس. اوانس» اشاره می‌کند که: «دست‌کم تا سدۀ پنجم، کرزوس چهره‌ای افسانه‌ای شده بود که خارج از محدودهٔ گاهشماری متعارف قرار داشت.» کرزوس به خاطر ثروت خود بسیار مشهور بود. هرودوت و پاوسانیاس (شاعر یونانی) به حفظ قربانی‌ها و هدایای وی در معبد دلف (دلفی) اشاراتی دارند.
به خاطر همین ثروت زیاد، در فرهنگ یونانی و ایرانی نام کرزوس، به نامی هم معنا یا مترادف با نام مردی ثروتمند شد. [مانند نام «قارون» که نمادِ داشتنِ ثروت زیاد معرفی گردیده و برخی او را معادل با همین کرزوس دانسته‌اند]. بدین ترتیب «ثروت کرزوس» به صورت ضرب‌المثل از عصر کلاسیک بدین سو باقی‌مانده‌است:
به عنوان نمونه در انگلیسی، اصطلاحاتی از قبیل «ثروتمند همچون کرزوس» یا «ثروتمندتر از کرزوس شدن» هنوز هم برای نشان دادن ثروت بزرگ به کار می‌رود. نخستین فرد شناخته‌شده‌ای که اصطلاح مذکور را با چنین کاربردی در زبان انگلیسی به کار گرفت شخصی به نام «جان گاورز» بود، که در سال ۱۳۹۰ میلادی در اثر خود به نامِ «آمانتیس کونفسیوس» از آن در یک قطعه شعر بهره برد.
کرزوس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک