رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
برمیگردیم گل نسرین بچینیم
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 19 رای
نویسنده:
مترجم:
حسین نوروزی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 19 رای
✔️ جنگ با جود فضای خاکستری و نفرت‌انگیزش که صلح و آسایش را از مردم می‌گیرد دست‌مایه‌ی بسیاری از هنرمندان در طول تاریخ بوده است؛ آن‌ها قصه‌ها و فیلم‌هایی براساس این واقعه ساخته‌اند تا بتوانند آن دوران از تاریخ را برای نسل‌های آینده بازگو کنند. جنگ جهانی از خودش تلخی‌ها و ناکامی‌های بسیاری به‌جا گذاشته که همچنان زخم‌هایش در دل آلمانی‌ها، فرانسوی و ... زنده است. «ژان لافیت»، نویسنده‌ و سرباز فرانسوی براساس تجربه‌ی زیسته‌اش در دوران جنگ جهانی کتاب «برمی‌گردیم گل نسرین بچینیم» را به نگارش درآورده است که داستانی خواندنی و جان‌سوز از جنگ و تأثیر ویرانی‌هایش بر زندگی مردم است، مردمانی که بازیچه‌ی سیاست و قدرت شده‌اند. «ژان لافیت» در این داستان حکایت سربازانی پرشور را روایت می‌کنند که در پی اهداف وطن‌پرستانه‌شان راهی انجام یک عملیات خطرناک می‌شوند.
کتاب «برمی‌گردیم گل نسرین بچینیم» اثر «ژان لافیت» یکی از داستان‌های ادبیات فرانسه درباره‌ی جنگ میان فرانسه و آلمان است. نویسنده در طی این داستان مفاهیم مقاومت، اسارت، خیانت و دوستی را درون‌مایه‌ی داستانش قرار می‌دهد و آن‌ها را میان قصه‌ی چند جوان فرانسوی به تصویر می‌کشد. این داستان به حدود سال 1942 تا 1947 بازمی‌گردد، گروهی جوان فرانسوی که در گروه‌های مقاومت و گروهایِ آزاد و پارتیزان‌های فرانسوی در جنگ جهانی فعالیت می‌کنند تصمیم می‌گیرند عملیاتی مهم را به انجام برسانند. آن‌ها به رهبری فردی به نام رایموند برای تخریب سیستم‌های آلمانی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند و برج‌های رادیویی سنت آسیس در نزدیکی پاریس را هدف قرار می‌دهند.
«ژان لافیت» در این اثر که شامل 21 فصل است خواننده را با واقعیتی تلخ و غمناک روبه‌رو می‌کند. او تصویری از فرانسه‌ی چند دهه‌ی پیش به نمایش می‌گذارد و اثری داستانی را به علاقه‌مندان فضای جنگ تقدیم می‌کند. او این داستان را با این‌چنین توصیفی آغاز می‌کند: «تابستان سال ۱۹۴۲ است. فرانسه را نیروهای آلمان اشغال کرده‌اند. در جنگل «ونسن» نزدیک خیابانی که به دور دریاچه‌ای پیچیده، مردی روی چمن نشسته است. در میان چمن، کودکان بازی می‌کنند و به اطراف می‌دوند. در سایه‌روشن درختان زن‌ها نشسته، کاردستی می‌بافند. کمی دورتر، در میان انبوه درختان بلند، دلدادگان به دامن سکوت و تنهایی پناه آورده‌اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/08/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی برمیگردیم گل نسرین بچینیم

تعداد دیدگاه‌ها:
6
من این کتاب را زمانهایی که وقت مرده داشتم خوندم مثلا وقتی که توی مطب دکتر نشسته ام تا نوبتم بشود در کل بدک نیست داستان گروههای خرابکار فرانسوی است که عملیاتهای خرابکاری بر علیه آلمان نازی انجام میدادند که در پایان کل عملیات بنام کماندوهای انگلیسی تمام شد
[quote=\'mehrbanoo\']مگه این کتاب چشه ؟شما که خوندی خلاصشو بگو واسه بقیه ... مث من ![/quote]
کتابه چیزیش نیس با سلیقه من نمی خونه.
راجع به جنگ آلمان و فرانسه و قتل و جنایت ... ایناس.
کتابای این سبکی دوست ندارم اسمش قشنگتر از محتواشه.
برمیگردیم گل نسرین بچینیم
نمی دونم چرا یاد فیلمای تاریخی میوفتم با خوندن اسم این کتاب!
ساربان فریاد می زنه: بر می گردیم! و باقی آهسته تکرار می کنند. بعضی ها خبری و بعضی پرسشی!
مگه این کتاب چشه ؟
شما که خوندی خلاصشو بگو واسه بقیه ... مث من !
خــــــــواهــــــــــــــــش میـــــــــــــــــــــــــــــکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یه خلاصه از کتابا بذارید تا کسی که مثل من از محتوای کتاب باخبر نیست بعد از دانلود افسوس نخوره(?)
کلی از وقتم هدر رفت:((
خانم و یا آقای خراندرخر باشما هم هستم که بیشتر از همه زحمت میکشید و کتاب آپ میکنید.(البته دستتون درد نکنه)
رهگذران می گذرند گذرگاهها بی گذر تو ...
برمی گردیم گل نسرین بچینیم؟
برمیگردیم گل نسرین بچینیم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک