رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پدر خوانده و چپ های جوان
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 45 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 45 رای
محمد قوچانی (۱۳۵۵ در رشت) روزنامه‌نگار اهل ایران است. وی سردبیر روزنامه اعتماد ملی، شهروند امروز، روزنامه هم‌میهن و ایراندخت بود.
محمد قوچانی فعالیت مطبوعاتی خود با نوشتن یادداشت‌های سینمایی در نشریه محلی «کادح» گیلان آغاز کرد و پس از آن به همکاری با نشریه «گام» پرداخت. پس از آن که برای ادامه تحصیل به تهران رفت، از سال ۱۳۷۴ به همکاری با نشریه «عصر ما» ارگان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

روزنامه‌های جامعه، نشاط و عصر آزادگان برای قوچانی آغاز دوره جدیدی از روزنامه‌نگاری بودند که در سال‌های پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ تجربه کرد و به تدریج با نوشته‌های انتقادی خود علیه اکبر هاشمی رفسنجانی و برخی از سیاست‌مداران محافظه‌کار به شهرت رسید. او در جریان توقیف‌های پیاپی با روزنامه‌های خرداد، و اخبار اقتصادی نیز کار کرد، و در سال ۱۳۷۹ به اتهام نشر اکاذیب و توهین به مقدسات به مدت ۳۶ روز بازداشت شد.

محمد قوچانی پس از آن با مریم باقی دختر عمادالدین باقی روزنامه‌نگار و نویسنده سرشناس ازدواج کرد. محمد عطریانفر مدیر وقت روزنامه همشهری در سال ۸۰ قوچانی را به سردبیری مجله «همشهری ماه»، ضمیمه فرهنگی روزنامه همشهری منصوب کرد، اما مدتی بعد این مجله پرطرفدار تحت فشار قوه قضائیه از انتشار بازماند تا قوچانی با همکاری احمد غلامی و مهران کرمی و گروهی از روزنامه‌نگاران جوان با انتشار ضمیمه روزانه همشهری به عنوان «همشهری جهان» دوره حرفه‌ای کار خود را آغاز کند. پس از آن قوچانی به همراه همین تیم روزنامه شرق را منتشر کرد اما تجربه توقیف روزنامه هم‌میهن و شرق سرانجام او را به انتشار مجله شهروند امروز به همراه تعدادی دیگر از روزنامه‌نگاران از جمله احمد زیدآبادی، حسین یاغچی، محمد طاهری، رضا خجسته رحیمی، مهدی یزدانی خرم، محسن آزرم، اکبر منتجبی و فرید مدرسی واداشت. این مجله نیز پس از چندی توقیف شد پس از آن به عنوان سردبیر ضمیمه سیاسی روزنامه اعتماد ملی با تعدادی از افراد تیم قبلیش مشغول به کار شد. او سردبیر مجله ایراندخت به صاحب امتیازی مجمع اسلامی بانوان زیر نظر فاطمه کروبی همسر شیخ مهدی کروبی بوده است. او هدف از فعالیتش در این نشریهٔ متفاوت را تلاش برای ایجاد جامعه مدنی تلقی می‌کند. آخرین کار مطبوعاتی محمد قوچانی سردبیری مجله مهرنامه تا شماره چهارم آن بود که سپس با کناره گیری وی از مسئولیت همراه شد.البته قوچانی سردبیر سایه مهرنامه باقی مانده بود و از شماره سیزدهم بازهم محمد قوچانی به مهرنامه بازگشت.وی هم اکنون سردبیری هفته نامه آسمان را بر عهده دارد.
مولف در این کتاب, مقالات, یادداشت‌ها و گفت و گوهای سیاسی خود را که از دی ماه 1378تا خرداد ماه 1379, در ستون 'خانه شیشه‌ای 'روزنامه توقیف شده عصر آزادگان به چاپ می‌رسید گردآورده است .این مطالب حول دو محور اصلی' :نقد حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی به عنوان آیینه تمام نمای قدرت حاکم 'و 'نهضت چپ‌های جوان که برنامه نقد هاشمی برای آنان, همانند آزمون نقد قدرت در آغاز راه قلمداد می‌شد 'به رشته تحریر درآمده است .کتاب با پیش گفتار و مقدمه‌ای با عنوان 'مهندسی قدرت سیاسی 'آغاز می‌شود .آن گاه مباحث اصلی طی چهار بخش مطرح می‌شود که عبارت‌اند از1 :ـ خاندان اقتدار, 2ـ جنبش‌های اجتماعی, 3ـ گروه‌های سیاسی, 4ـ نهادهای حاکم .در پی آن, در بخش 'یادداشت‌ها 'نه مقاله از مولف به طبع می‌رسد و در ادامه نیز سه گفت و گو با وی فراهم می‌آید .آخرین بخش کتاب ـ پیوست‌ها ـ شامل توضیحات و پاسخ برخی افراد و سازمان‌ها به مقالات و یادداشت‌های مولف است .کتاب با نمایه به پایان می‌رسد .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1391/05/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پدر خوانده و چپ های جوان

تعداد دیدگاه‌ها:
7
میشه لینک دانلود این کتب رو برام بفرستید.
پیشاپیش سپاسگزارم
چطور دانلود کنم؟
اینجا که هیچ لینکی نیست
[quote='MSNEKOEE']لطفا راه دانلودش رو بگید تا ما هم دانلودش کنیم[/quote]
دوست عزیز لینک فبلن بازبوده ولی به دلیلی که درکادرزردرنگ فوق توضیح داده شده بسته شده
لطفا راه دانلودش رو بگید تا ما هم دانلودش کنیم
[center]با گذشت 12-13 سال از اون دوران و نوشته ها ، حالا شما می‌تونید ببینید که چه قدر همه چیز در این کشور به تدریج عوض شد و ذهنیت افراد نسبت به همه چیز چه قدر ساده میتونه عوض بشه.مثلا درباره آقای رفسنجانی و روابط جناح اصلاح طلب باهاشون رو در اون دوره و در حالا مقایسه کنید.و البته به نظرم بخش مهمی از نوشته های این کتاب حتی با شرایط فعلی هم جور در میاد که نشون میده کلا قرار نیست درسی از تاریخ بگیریم و عوض بشیم.این خیلی بده و البته به عنوان کسی که در جامعه‌ی ایرانی زندگی میکنه ، اصلا برام عجیب نیست...[/center]
ممنون بابت کتاب های محمد قوچانی . سبک نوشته های او جذاب ، آگاهی بخش و خواندنیست
پدر خوانده قدرت
پدر دیپلماسی پنهان
ایا هنوز هم چیزی برای گفتن دارد یا فقط شبح ای ازش مانده ؟
پدر خوانده و چپ های جوان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک