رسته‌ها
تاراس بولبا
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 52 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 52 رای
✔️ تاراس بولبا یک رمان تاریخی عاشقانه است که توسط نیکولای گوگول نویسنده مطرح روس نوشته شده است. این کتاب داستان زندگی یک کازاک قدیمی تاراس بولبا ، و دو پسرش ، آندری استاپ را شرح می دهد. این پسران در آکادمی کی یف تحصیل می کنند و سپس به خانه باز می گردند ، پس از آن سه مرد به به اردوگاه کازاک ها در سچ (واقع در جنوب اوکراین) سفر می کنند جایی که به سایر کازاک ها می پیوندند و به جنگ علیه لهستان می روند و در جنگ...
شخصیت اصلی یعنی تاراس بر اساس چندین شخصیت تاریخی بنا شده است و شخصیت های دیگر داستان هم آنقدر اغراق آمیز و یا گروتسک نیستند که در داستان های بعدی گوگول معمول بوده است. این داستان را می توان در متن جنبش ناسیونالیسم رمانتیک در ادبیات درک کرد ، که حول یک فرهنگ قومی تاریخی شکل گرفته است که آرمان رمانتیک را برآورده می کند.
در ابتدا داستان تاراس بولبا در سال 1835 به عنوان بخشی از مجموعه داستانها منتشر شد و بعدها به خاطر اهمیت و شهرت زیادش بین مخاطبان به صورت رمان جداگانه ای به چاپ رسید. نسخه ی اولیه تفاوت های بسیار زیادی در داستانگویی اش با در مقایسه با نسخه ی بهتر شناخته شده ی آن در سال 1842 دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
232
فرمت:
MP3, PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاراس بولبا

تعداد دیدگاه‌ها:
3
که مرگش نیز چون مرگ تاراس بولبا
نه چون مرگ من و تو ، مرگ پاک دیگری بودست
این کتاب چقدر از خاطرات بچگی رو واسم زنده کرد . واقعا دستتون درد نکنه .
دوست گرامی جناب ahmadifard
اگر قدردان زحمات دیگران نیستید لطفا توهمات فانتزی را در بوق و کرنای ناسپاسی نکنید . نه کتابناک برای موسس و مدیرانش دکان دونبش است و نه به آپ کننده ها کیسه زر میدهند . چشمهایتان را اگر بشویید جور دیگر خواهید دید .
موفق باشید
تاراس بولبا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک