رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مردگان زرخرید
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 69 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 69 رای
✔️ این کتاب که شاهکار گوگول محسوب می شود در متون فارسی بیشتر با نام «نفوس مرده» ثبت شده است. «مردگان زرخرید»، زبانی طنز دارد. گوگول نه فقط طبقه مالکان و یا دستگاه اداری روسیه، بلکه دهاتیها، رعایا، طبقات فرودست، نظامی ها و حتی معماری و شهرسازی روسی را هم از نیش و کنایه های خود بی نصیب نگذاشته است. او در این کتاب، از طرفی آلمان زدگی و فرانسه زدگی طبقه مالک و اشرافی روسیه عصر خود را هجو می کند (چیزی که بعدها در کتابهای داستایوسکی هم دیده می شود) و از طرف دیگر در چند موضع از کتاب می بینیم که خودش دچار آلمان زدگی و اروپازدگی است و به وضوح از فرهنگ روسی در برابر فرهنگ اروپایی شرمسار است.

داستان این رمان، به ماجرای مردی به نام چیچیکوف می پردازد که نقشه ای زیرکانه کشیده تا خیلی سریع ثروتمند شود. او در سراسر روسیه می چرخد و با قیمتی پایین، برده های تازه فوت کرده را از زمینداران می خرد. او سپس از این برده ها به عنوان وثیقه استفاده می کند و به تدریج صاحب مال و اموالی می شود. داستان رمان نفوس مرده پر است از دیالوگ های فوق العاده جذاب و خنده دار چیچیکوف با زمیندارانی که هر کدام از دیگری، عجیب تر و حریص تر هستند.
نفوس مرده تصویری زنده از مردم روسیه آن روز است. از مردمی اسیر خرافات، بیکارگی، خیال پردازی، شکمبارگی، میخوارگی، تشریفات احمقانه، وراجی های بی پایان، که نویسنده آنها را به صورت های گوناگون در صحنه ای خنده دار، شگفت انگیز، قصه وار یا در بحث های فلسفی نمایان می سازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مردگان زرخرید

تعداد دیدگاه‌ها:
7
سلام .واقعا حال کردم از نوشته های گوگول مخصوصا از مردگان زرخرید
هنوز اسم شنل میاد دلم برای آکاکی آکاکیویچ میسوزه.
ممنون.این جمله معروف به تورگنیف تعلق داره نه داستایوفسکی...(!)
یکی از شاهکارهای مسلم ادبیات روس . باورم نمیشه که لینک دانلود داشت . واقعا دستتون درد نکنه . اگه می شه ابلوموف رو هم توی سایت بگذارین . هزار بار تشکر .
گوگول واقعا نویسنده ی بزرگی هست . تا اونجا که داستایوسکی بزرگ یه جا اظهار میکنه که : همه ی ما از زیر شنل گوگول بیرون اومدیم (اشاره به داستان شنل از گوگول ). مردگان زرخرید هم از جمله شاهکارایی هست که جز از قلم گوگول و جز از بطن روسیه ، نمیشه انتظار داشت جای دیگه و توسط کسی دیگه پدید بیاد .
جا داره که از اسپارتای عزیز بابت آپلود این همه کتاب عالی تشکر ویژه کرد.
مردگان زرخرید
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک