رسته‌ها
عملیات خارق العاده آرسن لوپن
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 32 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 32 رای
✔️ آرسن لوپن شخصیتی داستانی است که نخستین بار در مجموعه رمانهای پلیسی/ جنایی نوشته شده توسط موریس لبلان، نویسنده فرانسوی پدید آمد، و چنان مورد استقبال قرار گرفت که بعدها بر مبنای این شخصیت تعداد زیادی داستان و فیلم و مجموعه تلویزیونی ساخته شد.
در مجموع بیست جلد از کتابهای مجموعه آرسن لوپن توسط موریس لبلان نوشته شد، که از آن جمله می‌توان به داستان‌های: مجادله آرسن لوپن با شرلوک هلمز، آرسن لوپن عیار جوانمرد، درد دل‌های آرسن لوپن، سر تنگ بلور، هشت ضربه ساعت، دختر خانم سبز چشم، آرسن لوپن در نقش کارآگاه آرسن لوپن، خانه مرموز آرسن لوپن، دختر ژوزف بالسمو، احتراق بمب، توده طلا، چشمان سبز و آبی، معاشقه آرسن لوپن، دزد ظریف، دندان ببر، رقاص جوان، زنگ‌های ساعت، سنگ معجزه، عملیات خارق العاده آرسن لوپن، قصر مرموز کشتی انرژیک یا میلیاردر راهزن گردنبند هشتصد و سیزده، اشاره کرد. افزون بر این آثار که توسط خود لبلان نوشته شدند، دنباله پنج داستان او بعدها توسط نویسندگان دیگر نوشته شد.

شخصیت آرسن لوپن برای نخستین بار در یک مجموعه از داستان‌های کوتاه دنباله دار که در مجله Je Sais Tout، منتشر می‌گردید، معرفی شد. انتشار این مجموعه داستان‌های کوتاه از شماره ششم این نشریه که در تاریخ ۱۵ ژوئیه سال ۱۹۰۵ منشر شد، آغاز گردید. این شخصیت در اصل این داستانها آرسن لوپین نامیده می‌شد، امّا زمانی که یک سیاستمدار محلی به همین نام، نسبت به تشابه اسمی شخصیت این سارق حرفه‌ای با نام خودش، اعتراض کرد، و در نتیجه مدیران این نشریه ناگزیر به تغییر نام این شخصیت گردیدند.
احتمال دارد که لبلان شخصیت آرسن لوپن را بر مبنای شخصیت یکی از آنارشیست‌های فرانسوی به نام ماریوس ژاکوب خلق کرده باشد، که ماجرای محاکمه جنجالی او در مارس شال ۱۹۰۵ در سرفصل اخبار فرانسه قرار داشت
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
179
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
siavash1350
siavash1350
1390/04/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عملیات خارق العاده آرسن لوپن

تعداد دیدگاه‌ها:
1
آثار موریس لبلان از کتاب های مورد علاقه من هست هنوز یادم نرفته وقتی کتاب هزار چهره آن را میخواندم یک سره کتاب را خواندم و نفسم توی سینه حبس شده بود وقتی پی بردم که چه اتفاقی افتاده یا کتاب معجزه سنگ محشر بود من خیلی به دنبال کتاب های موریس لبلان هستم اگر کسی لینک دانلود آن را دارد برای من پیام بفرسته ممنون
عملیات خارق العاده آرسن لوپن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک