رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شن های زمان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 679 رای
نویسنده:
مترجم:
اولگا کیایی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 679 رای
خلاصه کتاب:
با حمله مأموران حکومتی به صومعه چهار راهبه برای نجات جانشان از صومعه فرار می‌کنند. لوسیا از خانواده‌ای قاچاقچی، ترزا زنی بسیار زشت که مانند شبح‌زدگان سردرگم شده است، گراسیا بسیار زیبا حدودآ سی ساله و مگان یتیمی که به صومعه پناه برده است. آنها با یاغیان حکومتی به سرکردگی جیمی میرو همراه می‌شوند تا به صومعه‌ای در منداویا برسند. هر چهار زن که سرگذشت عجیبی داشته‌اند، در این سفر درس‌های زیادی می‌آموزند و حقیقت را درباره خودمی یابند. داستانی جالب پر از حادثه، عشق و دسیسه.

پشت جلد :
اگر نقشه مو به مو اجرا نشود همگی خواهیم مرد. او دوباره نقشه را در ذهن خود مرور کرد و نقصی در آن نیافت. نقشه‌ای ظریف و در عین حال دقیق. اگر موفق می‌شدند گامی بزرگ در راه آرمانشان برداشته بودند، ولی اگر نمی‌توانستند ...


درباره نویسنده:
سیدنی شلدون (به انگلیسی: Sidney Sheldon) (متولد 11فوریه ۱۹۱۷ - درگذشت ۳۰ ژانویه ۲۰۰۷) رمان‌نویس معروف آمریکایی بود. شلدون پیش از روی‌آوردن به رمان‌نویسی، فیلمنامه‌ها و نمایشنامه‌هایی نوشت که او را برنده جایزه‌هایی همچون اسکار بهترین فیلمنامه‌نویسی و جایزه نمایشنامه‌نویسی تونی کردند. او در رمان‌نویسی بسیار موفق بود و در مدتی کوتاه تبدیل به یکی از پرفروش ترین و معروف ترین نویسندگان داستان‌های مردم‌پسند جهان شد.
او افزون بر انتشار بیش از ۳۰ فیلم‌نامه، ۲۵۰ فیلم‌نامه تلویزیونی، ۱۰ نمایشنامه و ۱۸ رمان نوشت. آثار شلدون در بیشتر کشورهای دنیا منتشر شده و عنوان نویسنده‌ای را که رمان‌هایش بیشترین ترجمه جهانی را داشته، به‌دست آورد. ناشر آثارش، برآورد کرده‌است که تا زمان مرگ شلدون ۲۷۵ میلیون نسخه از کتاب‌های او در بازار کتاب دنیا مورد خرید و فروش قرار گرفته‌است.


زندگی‌نامه:
شلدون در سال ۱۹۱۷ در شیکاگو زاده شد. والدین‌اش هر دو کم‌سواد بودند. او در ۱۷ سالگی به اجبار به لس‌آنجلس رفت و در استودیوی فیلم‌سازی یونیورسال به کار مشغول شد. شلدون در دهه ۱۹۳۰ برای کمک به خانواده‌اش، مشاغلی مانند گویندگی تئاتر، فروشندگی کفش و حتی گارسونی در رستوران را تجربه کرد. او تحصیل در دانشگاه نورثوسترن را نیمه‌تمام رها کرد و در جریان جنگ جهانی دوم در نیروی هوایی آمریکا خدمت کرد و در پایان جنگ در استودیوی فاکس قرن بیستم به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس مشغول به‌کار شد. او در سال ۱۹۵۱ ازدواج کرد. او همسر اول خود را در سال ۱۹۸۵ از دست داد و در سال ۱۹۸۹ برای بار دوم ازدواج کرد. شلدون سرانجام در بیمارستانی در نزدیکی پالم اسپرینگز کالیفرنیا در اثر ذات‌الریه درگذشت.


حرفه:
شلدون در سال ۱۹۴۷ به‌خاطر نوشتن مرد مجرد و بابی بوکسور جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه‌نویسی را به‌دست آورد. شلدون با نوشتن فیلم‌نامه‌های دیگری همچون رژه عید پاک به شهرت دست یافت. در سال ۱۹۵۹ با نوشتن نمایشنامه تلویزیونی سرخ‌موی برادوی، جایزه تونی را کسب کرد. پس از آن نگارش نمایشنامه‌هایی دیگر برای تئاتر برادوی، بر شهرت‌اش افزود. شلدون در سال ۱۹۷۰ و در سن ۵۲ سالگی نخستین رمان خود به نام صورت عریان را انتشار داد. این رمان جایزه ادگار آلن پو را برای او به‌همراه داشت. رمان بعدی او، آن سوی نیمه شب (۱۹۷۴) موقعیت او را به‌عنوان یک نویسنده آثار پرفروش تثبیت کرد. تاکنون بیش از نیمی از رمان‌های شلدون مورد اقتباس فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی قرار گرفته‌اند.


رمان‌ها:
صورت عریان (۱۹۷۰)
آن سوی نیمه شب (۱۹۷۴)
غریبه‌ای در آینه (۱۹۷۶)
خط خون (۱۹۷۷)
خشم فرشتگان (۱۹۸۰)
استاد بازی (۱۹۸۲)
اگر فردا بیاید (۱۹۸۵)
آسیاب‌های خدایان (۱۹۸۷)
شن‌های زمان (۱۹۸۸)
خاطرات نیمه‌شب (۱۹۹۰)
توطئه روز رستاخیز (۱۹۹۱)
ستاره‌ها می‌درخشند (۱۹۹۲)
هیچ چیز جاودانه نیست (۱۹۹۴)
صبح، ظهر و شب (۱۹۹۵)
بهترین نقشه‌های حساب‌شده (۱۹۹۷)
از رویاهایت برایم بگو (۱۹۹۸)
آسمان به زمین می‌آید (۲۰۰۱)
تو از تاریکی می‌ترسی؟ (۲۰۰۴)

مجموعه داستان‌های کوتاه:
معجزه‌ها و رازهای سیدنی شلدون

خودزندگی‌نامه:
سوی دیگر من (۲۰۰۵)

گزیده نمایشنامه‌ها:
سرخ‌موی برادوی (۱۹۵۹)
پتی دوک
من زنی را خواب می‌بینم
آلیس در خدمت نظامی
بیوه شادمان
فشفشه

گزیده فیلم‌نامه‌ها:
مرد مجرد و بابی بوکسور (۱۹۴۷)
رژه عید پاک
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
soli67
soli67
1388/05/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شن های زمان

تعداد دیدگاه‌ها:
31
سلام.اگر کسی این کتاب رو داره طفا برام بفرسته.متشکرم[email protected]
بهترین کتاب نویسنده اش ، حتما بخونید از اون کتاب ها است که بعد شروع نمی تونید زمین بذاریدش!
من ابن کتابو 6 سال پیش خوندم و معتقدم ارزش دوباره خوانی رو داره برا همین دارم دانش می کنم:D
کلا کتابای سیدینی شلدون و ماری هاگینز کلارک رو دوس می دارم8-):D
به نظر من این قشنگ ترین کتابش بود.من رماناشو دوس دارم و تقریبا همشو خوندم.توصیه می کنم این رو حتما بخونید
این دومین کتابیه که از شلدون خوندم. به نظر می رسه که تمام کتابهای شلدون در یک راستاست. کمی وقایع تکراریه. یعنی من وقتی اولین کتابش رو خوندم خیلی خوشم اومد. ( اگر فردا بیاید) اما وقتی این کتاب رو می خوندم تا حدودی توی دستم اومده بود که الآن چه اتفاقی می افته . بنابراین کمی از دلهره، اضطراب، هیجان ام در حین خوندن داستان جلوگیری می کرد. به هرجهت کتاب خوبی بود و بازم به خوندن کتاب های شلدون ادامه میدم.
اگه كتاب هاي اين نويسنده رو خونده باشيد متوجه مي شيد هميشه شخصيت اصلي يه دختره و اين خيلي خوبه:D
اين كتابم مثل كتاب هاي ديگش قشنگ و زيباست
اینم قبلا خوندم و کتاب واقعا زیباییه8-)
کتابی که واقعا از خوندنش نهایت لذت رو میبرید.با یک دنیا تشکر و خسته نباشید خدمت دست اندر کاران سایت بسیار پر محتوای کتابناک
کتاب عشق /قدرت/انتقام سیدنی شلدون رو هم بخونید خیلی زیباست.
از خواندن این کتاب مانند آثار دیگر شلدون لذت خواهید برد . این متن را میتوان به دانشجویان فیلمنامه نویسی و بطور کلی علاقمندان به رمان توصیه کرد . نویسنده با استادی سرنوشت افراد متفاوتی را که در یک حادثه گرد هم آمده اند بازگو نموده ، حوادث را بگونه ای استادانه به پیش میبرد بطوری که خواننده متوجه سپری شدن زمان نمیشود . تنها ایرادی که به داستان وارد است عدم تطابق شرایط اسپانیای بعد از فرانکو با وضعیت تشریح شده توسط سیدنی شلدون میباشد شاید بهتر بود نویسنده داستان را در شیلی یا آرژانتین همان مقطع تاریخی تعریف میکرد . خواندن کتاب را به همه دوستان توصیه مینمایم .8-)
شن های زمان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک