رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فطرت و دین
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 13 رای
انتشارات: موسسه دانش و اندیشه معاصر به سفارش کانون اندیشه جوان
تاریخ انتشار: ویراست اول- بهار 1385

چکیده

فطرت از ویژگی‌های مقدس ذات بشر است که در صورت انقیاد و دل‌سپاری به آن،‌ زمینه هدایت تکوینی انسان در دو قلمرو شناخت و احساس فراهم خواهد شد. این ویژگی شامل نوعی میل و کشش آگاهانه به حقیقت مطلق و پرستش کامل نامحدود است. البته سایر فطریات انسانی نیز مانند: زیبایی‌دوستی، خیرخواهی و حقیقت طلبی در واقع همان تجلی فطرت خداخواهی‌اند، زیرا همه‌ آن ها سرچشمه کمال می‌باشند.
در قرآن کریم به مسأله فطرت توجه بسیار شده، تا جایی که در سوره بقره از پنج معرفت فطری دینی یاد می‌شود که عبارتند از: سه اصل اعتقادی توحید، نبوت و معاد و دو اصل عملی نماز و انفاق. همچنین در متون و احادیث اسلامی نیز از رابطه فطرت و معرفت و قلمرو فطرت، سخنان فراوان به میان آمده است.
با توجه به اهمیت و جذابیت این موضوع،‌ کتاب حاضر به تبیین ارتباط شریعت و فطرت، روش های دریافت فطریات، معرفت فطری در قرآن و احادیث و نیز نقش فطرت در اخلاق می‌پردازد.

تهران; کانون اندیشه جوان , ۱۳۸۸
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
star dark
star dark
1390/04/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فطرت و دین

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فطرت و دین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک