رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

اساطیر در متون تفسیری فارسی

اساطیر در متون تفسیری فارسی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 255 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 255 رای
بخشی از سخن مولف:
علاقه من به اساطیر همراه با درس حماسه در دوره دکتری سبب آشنایی جدی و علمی بنده با این مقوله شد. اینجانب که از همان اوان طفولیت با قصه های پدر از زندگی مقدسین و پیامبران آشنا بودم، بین این مقوله و آن قصص، شباهتهای ویژه ای را دریافتم و همین کنجکاوی بیشتر مرا تحریک می کرد و عطش یافتن پاسخ بود که از همان اول بیشتر وقت مطالعاتم را کتابهایی از این دست به خود اختصاص داد. شباهت هایی که بین اساطیر و قصص مییافتم خوشحالم می کرد و ناخودآگاه از اختلاف آنها و از حرکت آنها در دو مسیر جدا از هم و گاهی ضد و نقیض، خاطرم می آزرد.
به نظر می رسید حضور اساطیر در کنار قصص و حضور قصص و اساطیر در لابه لای ادبیات فارسی و ادبیات جهان به خاطر وجود ویژگیهای مشترک بود و بعدها برایم روشن شد که میتوان در این خصوص به زمینه های مشترک رسید به این ترتیب کتاب حاضر به دنبال شناخت اسطوره است و اینکه اساطیر از کجا بر می خیزند جهان را چگونه تبیین میکنند و با چه زبانی؟ جایگاه قصص و چگونگی تبیین جهان از سوی آنها با تکیه بر دین و قرآن تا حدودی روشن بود.
با نیتی این چنین کنجکاوی و جستجو پیش رفت و سرانجام آن زمینه مشترک آن دشت سبز آفتابی از پشت جنگل انبوه و شاخ و برگ در هم تنیده اساطیر و قصص چهره نمود. آن رستنگاه واحد جان و دل آدمی بود و زبان مشترک هر دو در تبیین جهان زبان رمز قبل از اینکه وارد بحث شویم هشدار و تذکار مطلبی در همین اوّل، لازم و ضروری است. لازم و ضروری برای دلهای سلیم و اهل پژوهش و قلم تا هر گونه سوء تفاهمی زایل شود. لازم است بگوییم که بحثها و سخنانی که از سطر آغازین تا سطر پایانی این کتاب مطرح خواهد شد. دلیل بر این نیست که کسی ادعا کند قرآن کتاب اسطوره است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1388/04/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اساطیر در متون تفسیری فارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
خیلی مشتاقم بخونمش!!!
واقعا کتابنک بیست بیستی8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)
اساطیر در متون تفسیری فارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک