رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نخبه العرفان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 21 رای
نویسنده:
درباره:
مولوی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 21 رای
در تطبیق ابیات مثنوی معنوی و کلیات شمس الدین تبریزی با آیات قرآن

.....................

متولد 1265 در کربلا.
پدرش شیخ عبداللَّه از بزرگان و رؤساء و اقطاب سلسله‏ى معروف صوفیه بود. علوم قدیمه را از منطق، اصول، فقه و فلسفه در خدمت اساتید فن فراگرفت و مدارس عالى دارالفنون و حقوق را گذرانید. متجاوز از شصت سال به معارف خدمت کرد. سال‏ها ریاست مدارس مهم تهران با او بود قریب 20 سال مقام مدیرکلى داشت. از لحاظ ادارى همپایه‏ى مقام دکتر ولى‏اللَّه نصر پدر دکتر سید حسین نصر بود. مدتى هم بالاجبار او را رئیس سازمان اوقاف و معاون وزارت فرهنگ نمودند، ولى تمایلى به اینگونه مشاغل نداشت. در عرفان صاحب نظر بود. چند سخنرانى در مجامع مختلف درباره‏ى مولوى ایراد نمود که مدتها ورد زبان مثنوى‏شناسان بود. قریب نود و چند سال عمر کرد و در 1356 در 91 سالگى درگذشت. وی از فارغ‏التحصیلان مدرسه‏ى عالى سیاسى مشیرالدوله بود.
تألیفات وى یک دوره اخلاق جدید و قدیم و یک دوره فلسفه متضمن معرفةالنفس و از همه مهمتر کتاب تاریخ فلسفه و فلاسفه و شرح حال فلاسفه‏ى دنیا و عقاید آنها است.
علوم ادبی را نزد استادان عصر ، از جمله ادیب‌‌الممالک فراهانی فراگرفت. سپس علوم جدید را در مدرسۀ دارالفنون و مدرسۀ عالی سیاسی و حقوق به ‌‌انجام رسانید ، سپس به‌‌استخدام وزارت فرهنگ درآمد و چندی به‌‌ مشاغل ، ریاست تعلیمات و بازرسی اوقاف و ادارۀ نگارش و بازرس سیار در شهرستان‌ها ، پرداخت و در شهرستان‌ها به ‌‌ایجاد آموزشگاه‌‌ها و سایر مؤسسات فرهنگی اقدام کرد. حایری ، شاعری توانا بود. آثار وی: "دیوان" شعر حدود پنج‌‌هزار بیت؛ قسمتی از اشعار او تحت عنوان "برگ سبز" منتشر شده است؛ "کتابی در فلسفه"؛ "کتابی در تاریخ فلسفه و فلاسفه".
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
maryamaryam
maryamaryam
1390/01/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نخبه العرفان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نخبه العرفان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک