رسته‌ها
عظمت و انحطاط شهر ماهاگونی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 28 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 28 رای
✔️ عظمت و انحطاط شهر ماهاگونی اپرای معروف آلمانی در ۳ پرده، با اپرانامه برتولت برشت و آهنگ‌سازی کورت وایل بود که نخستین‌بار در سال ۱۹۳۰ میلادی در تئاتر بزرگ شهر روستوک به‌روی صحنه رفت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
56
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1389/11/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عظمت و انحطاط شهر ماهاگونی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
برتولت برشت، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس نامدار آلمان، نقد را به عرصه هنرهای نمایشی کشاند و هم‌چون یک فیلسوف- هنرمند اندیشمند، افکار، عادتها، سنتها و اصلهای پذیرفته شده‌ی بدیهی را که به نظر می‌رسید، حقیقتهایی مسلم هستند و شک و تردید در آنها دیوانگی و کفرگویی است، به نقد کشید. شیوه‌ی نقد او شیوه‌ی جدلی و مبنای آن دیالکتیک علمی بود و ویژگی اصلی آن دیالوگ طنزآمیز.
برشت با زیرکی و نبوغ هنرمندانه‌اش، رخ‌دادها و افکار، رفتارها و گفتارها و کردارها، و اعتقادات رایج و مورد قبول عامه‌ی مردم را زیر ذره‌بین می گذاشت و در چیزهای جدی، جنبه‌های مسخره، و در چیزهای بدیهی و مسلم جنبه‌های تردیدآمیز، و در حقیقتهای پذیرفته شده جنبه‌های زشت و در نیکیها جنبه‌های شرارت آمیز و بد، و در والاییها جنبه‌های پست، و در اصول مقدس جنبه‌های نامقدس، و در عادیات جنبه‌های غیر عادی را کشف و با بزرگ‌نمایی افشا می‌کرد. شیوه‌ی نقد او در ارزنده‌ترین آثارش به زیبایی تمام بازتاب یافته است.
عظمت و انحطاط شهر ماهاگونی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک