رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دیو
امتیاز دهید
5 / 4
با 35 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 35 رای
اِستیون هارمون (استیو) نوجوان 16 سالة سیاه‌پوستی است که به اتهام مشارکت در دزدی‌ از داروخانه و کشتن صاحب آن در زندان به سر می‌برد و در حال محاکمه است. استیون خود را کاملاً بی‌گناه می‌داند. او برای فرار از فشار‌های روحی شدید تلاش می‌کند تا ماجرای حضورش در زندان، رویدادهای درون دادگاه و حتی دیدارهایش با وکیل مدافع و خانواده را به صورت فیلمنامه‌ای در دفتر خود یادداشت کند. فضای زندان و خشونت موجود در آن غیر قابل تحمل است. بخصوص برای استیو که زندگی آرام و همراه با صداقتی داشته حضور در چنین محلی بسیار دشوار است. استیو با فلش‌بک‌هایی شیوة آشنایی خود را با مجرمین اصلی نشان می‌دهد.

تمامی ماجرا در دو فرم خاطره نویسی و فیلم‌نامه آورده شده و به زیبایی تمام توسط نویسنده ساخته و پرداخته شده است. شکل نگارش و نوع حروف بکار گرفته شده در متن متنوع و خلاق‌اند. حالات روحی شخصیت نوجوان، تفکرات، نقطه نظرها و بررسی اوضاع همه به درستی به نگارش در آمده‌اند و خواننده در هیچ‌ کجای متن دچار سردرگمی و تناقض نمی‌شود. هیولا کتابی بسیار زیبا و عمیقاً تاثیر گذار است. نویسنده خواننده نوجوان خود را جدی گرفته و مفاهیم عمیق و تفکر بر انگیزی چون درستی و نادرستی، حق و باطل و ... را با آن‌ها در میان می‌گذارد. خواننده تا آخرین لحظه یکی از اعضای هیئت منصفه است و امکان تصمیم گیری و قضاوت دارد. شک، دودلی و هیجان تا آخرین صفحات کتاب باقی می‌ماند و خواندن کتاب را تبدیل به تجربه‌ای ناب و جذاب می‌کند. نویسنده نوجوانان، تردیدها، نادانی‌ها و احساساتشان را به خوبی می‌شناسد و این شناخت و تسلط در تمامی صفحات کتاب مشهود است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ماهتاب
ماهتاب
1389/10/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دیو

تعداد دیدگاه‌ها:
1
میشه لطفا باز کنید ؟ این کتاب در سطح شهر موجود نیست !:-(:((:((:((:((
دیو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک