رسته‌ها
اسرار و رموز نینجا: تمرین روح
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 68 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 68 رای
.
قبل از اینکه بار دیگر از استادان خود سئوال کنیم که چگونه میتوان قدرت تمرکز را افزایش داد. با دقت به رفتار و کردار آنان تمرکز داشته باشید آیا آنان واقعاً قدرت تمرکز به‌دست آورده‌اند آنان آرامش درونی را تجربه کرده‌اند. در زندگی معمولی آنان این روش چقدر تأثیرگذار بوده و وی چقدر موفقیت معنوی اجتماعی به‌دست آورده است با Meditation for Inner strength فکر و اندیشه برای قدرت درونی
پایه تفکر چهارچوب تمامی هنرهای فکری خاور دور (هنرهای شرقی) کنکاش کردن در جسم و فکر می‌باشد.
در هیچ‌جای دیگر به‌خصوص سبک‌های رزمی به‌غیر از نینجوتسو راه سکوت بااهمیت و باارزش‌تر نیست. مقام و جایگاه یک نینجای واقعی اهمیت دادن به تکنیک‌ها، سوکت و وفادا ماند به شیوه‌های سنتی و تمرکزهای ذهنی و روحی در استفاده از هنرش می‌باشد. در به‌کارگیری فنون‌های نینجوتسو تمرینات بسیار جهت بالابردن قدرت تمرکز ذهنی و رسیدن به آرامش درونی وجود دارد تا یک نینجا بتواند با قدرت درک و بینش خود را قوی‌تر کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
65
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
nina_90
nina_90
1389/10/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسرار و رموز نینجا: تمرین روح

تعداد دیدگاه‌ها:
19
به نظر من همه ی ورزش ها خوبن(چون اکثرشون رو تا حد مبتدی یا بالاتر تجربه کردم) ولی بهترین ورزش از نظر من پارکوره تو این ورزش اصلا درگیری و زد و خورد(خشونت)وجود نداره البته خطر های خاص خودشو(مثل هر ورزشی)داره ولی در کل ورزش توپیه
با نوشته های hanzo موافقم این وضعیتی که اکثر رشته های رزمی به اون دچار شدن مخصوصا kung fu toa که خودم تجربه کردم
من 8 سال نینجوتسو تمرین کردم و بعد ولش کردمو الان 5 ساله که دارم کن دو (شمشیر زنی سامورایی) تمرین میکنم و احساس میکنم در جایگاهی هستم که بتونم اظهار نظر بکنم!!!
و نظر من اینه که تمام این فنون فقط و فقط برای کشتن در میدان جنگ طراحی شده!!! احمقانه است کسی ادعا کنه که این فنون برای صلحه.یا نینجای امروزی باید دنبال صلح باشه و از این جور اراجیف!!! مثل اینکه بگیم ساخت بمب اتم برای این بود که مردم در صلح زندگی کنن!!!
موضوع بسیار مهم دیگه اینکه اون فنونی که تو ایران به اسم نینجوتسو آموزش داده مبشه همش ساخته و پرداخته ی ذهن حیله گر و شیاد یه آدم کلاه برداره به اسم "اکبر فرجی" که پاشو از شاه عبدوالعظیم هم اون.رتر نذاشته!!! چه برسه به اینکه رفته باشه ژاپن و نینجوتسو یاد گرفته باشه!!! من 15 ساله که میشناسمش... قالتاقیه که نگو و نپرس!!!
بعد از چند وقت هم چند تا از شاگرداش که از خودش هم کلاهبردار تر بودن مثل "فیروز خنجری"و ... اقدام به آموزش مزخرفاتی با عنوان"نینجا رنجر!!!!" و "نینجا واریور!!!!" کردن... صد رحمت به فرجی که حداقل تلاش کرد وانمود کنه که نینجوتسوی سنتی درس میده!!! این دوتا شیاد بی سواد که دو تا لغت انگلیسی رو کنار کلمه نینجوتسو نشوندن و ادعاشون هم اینه که نینجوتسوی اصیل درس میدن!!!
جوونا آگاه باشید که همه شون کلاه بردارن!!! نینجوتسو ی اصل سالهاست که نابود شده!!! راه اشتباهه رو که من سالها توش گام برداشتم ر شما انتخاب نکنید و باور کنید چیزی به اسم نینجوتسو دیگه وجود نداره و اگه باشه هم به صورت اسرار خانوادگی خانواده های نینجا است و به غریبه ها آموزش داده نمیشه. اون چیزی که ماساکی هاتسومی درس میده هم نینجوتسو نیست!!‌ترکیب کنجوتسو و آیکیدو و کاراته ی اوکیناوایی است با ظاهر نینجا گونه!!!! باور کنید که نینجوتسو سالهاست که نابود شده............... :'(
اهداف یک نینجا در پشت پرده ای که شما میبینید پنهان شدن
گفتن این که یک نینجا چه میکند کار شما نیست حتی اگر 10 سال نینجودسو کار کرده باشید
نمیتوانید بگویید چون اپسیلونی از ان نمیدانید .
اسرار و رموز نینجا سالهاست که از یادها رفته. بعد از دوره صلح ادو دیگه نیازی به دست به دست شدن میراث نینجا وجود نداشت.افول نینجوتسو از همینجا شروع شد... تا این که در زمان انقلاب میجی در سال 1868کاملا از بین رفت. بسیاری از فنون سامورایی ها که سالها قدرت مطلق رو در ژاپن در دست داشتن در این زمان(میجی) از بین رفت چه برسه به فنون فراری های ساکن کوهستان که موسوم به نینجا بودند. اون چیزی هم که امروزه به اسم نینجوتسو آموزش داده میشه به جز ترکیبی از رشته های مختلف به جهت کلاهبرداری از آدمای خام نیست.... هاتوری هانزوی هجدهم
تمسخر سلاح ضعيفان است.
فداکاري در سکوت درد بي فرياد است.
نا اميدي مرگ نينجاست.
بهترين سياست، صداقت است.
سختي ها فاني اند ، سرسختان باقي.
نينجوتسو آرامش است در طوفان.
هرگز ، نگو هرگز
سکوت باغ انديشه هاست.
شمشير برهنه ، انتهاي سخن نينجاست.
غني ترين شما قانع ترين شماست.
آن قدر شکست خوردم تا راه شکست دادن را آموختم.
نينجا شمشيري است در ميان خيزران.
اتّحاد ، باعث قدرت است.
عفّت کلام و عفّت عمل دو تنه از درختي بنام انسانيّت است.
انسان همانند رودخانه است هرچه عميق تر باشد ، متواضع و فروتن تر است.
بگذاريد هر کار شما نشانه اي از يگانگي شما باشد.
نينجوتسو سوختن است و ساختن ، نه سوزاندن و ساختن.
نيروي کسي که به چيزي معتقد است برابر است با نيروي نود و نه نفر که فقط به آن علاقه مندند .
دل رحمي بيش از حد ، افتادن در دام حيله هاست.
بزرگترين سرمايه ي يک نينجا اعتماد به نفس است.
زندگي تنها يک فرصت براي باليدن است.
تحسين نادان سخت تر از شمشير داناست.
پنهان داشتن سختي ها از جوانمردي است.
ارزش هاي انساني را فداي جاه طلبي و خود خواهي نکنيد.
در اين دنيا نيازها ممکن است رفع شود اما حرص هرگز رفع نمي شود.
پايداري و وفاداري سرشت مردان و زنان نيک انديش است.
فداکاري بدون چشم داشت ، منتهي درجه فضيلت انساني است.
بر خود چيره شدن بهتر از چيرگي بر همه مردمان است.
وفاي نينجا نجابت اوست و نجابت زائيده ي قدرت است.
عشق به درستکاري ، بدون عشق به عمل کردن آن ، آدمي را به زيانکاري مي کشاند.
عشق به دانايي بدون عشق به فراگرفتن ، آدمي را به سرگرداني مي کشاند.
بهشت اين دنيا براي يک نينجا عشق است ، وفاداري وشکيبايي.
تحول و پويايي در تلاش ، کردار و عمل انسانها نشان داده مي شود نه در زبان ، تبلغ آنها.
نینجای امروزی
نینجای امروزی تفاوت فكری و ایدئولوژی بسیاری با نینجای 400سال پیش دارد، چرا كه درآن زمان قانون كامل وجامع وجود نداشت وهر كسی باید حق خود را توسط زور ویا اجبار می گرفت برای بدست آوردن روزی خود وخانواده یك نینجا باید بار ها وبارها خود رابه خطر می انداخت و هر لحظه درانتظار انتقام بود.
نینجای امروزی همراه با پیشرفت علوم وفنون جنگی تغییر یافته است دیگر لازم نیست ساعتها برای مقداركمی سم به كوهها و دشت ها برود وخود را به خطربیندازد، دیگر لازم نیست برای ازبین بردن چیزی ویارسیدن به مقصودی از نقشه های شیطانی استفاده كند. ویا برای تهیه یك ابزار جنگی روزها وماهها وقت خود را صرف كند .
نینجای امروزی تركیبی ازهنر وسنت است . نینجای امروز احتیاج به آرامش وصلح دارداوهنر نین جوتسو را فرا می گیرد كه از آن لذت ببردودرمواقع لزوم ازشرافت وحیثیت خود وخانواده خویش دفاع كند . نینجای امروزی باتفكر عمیق تر، به مسائل روزمی اندیشد. نینجای امروزی از ورزش كردن لذت می بردو جسم وروح خود راتقویت میكند تا درزندگی ماشینی امروزه سالم بماند. نینجا امروزی بی تفاوت تر ازدیروز فكر میكند...
بایداعتراف كرد كه اگرتكنیكهای نینجای امروزی هدایت و كنترل نشودبسیارخطرناكترازنینجای قدیم است .
البته قابل ذكراست امروزه تنها به جنبه های ورزشی و اهداف عرفانی این هنر باستانی تكیه میشود. به عبارتی نمی شود دركلاسهای عمومی ودرمقابل افراد عادی تكنیكهای ویژه نینجارا نشان داد. چراكه سالیان درازیست كه این علوم سری بصورت انحصاری باقی مانده است. تا بدست سوءاستفاده چیان نیفتدكه جامعه انسانی را به خطربیندارد.
علوم وفنون جنگیندن نینجای امروزی سریعتر و پیشرفت ترشده است
آگاهی ودانش، از شناخت بدن باعث افزایش اعتمادبنفس و بی نقص اجرا كردن عملیات شماست
اما جدا از مقاله نینجای امروزی باید به یک موضوع اشاره کرد ، که امروزه نینجا یا همان آدمهای علاقمند به نینجا بودند بیشتر تکنیکها و فنهای آن را خواهان هستند تا مکتب وفاداری وجوانمردی آن را امروز در بوجین کان دوجوها سعی مشود تا هنرجویان درس عشق ووفادرای را با تمامی وجودشان حس کنند ولی متاسفانه نه مربیان آن نقاب واقعی را درچشم دارند و نه هنرجویان هنرجویان با لیاقتی هستند.
البته یک موضوع دیگر نیز هست که بسیار مهم می باشد آن هم عشق خالصانه برخی از هنرجویان مرد و زن می باشد که بدون چشم داشتی از نین جوتسو برای بیشبرد این هنر در سراسر جهان تلاش میکنند
با عرض سلام و خسته نباشید از زحمات شما ممنون هستم:x:x
اسرار و رموز نینجا: تمرین روح
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک