رسته‌ها
انقلاب فرانسه
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 38 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 38 رای
از مجموعه تاریخ برای نوجوانان
سال نشر 1358
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
34
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mehdi57
mehdi57
1389/08/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی انقلاب فرانسه

تعداد دیدگاه‌ها:
5
بسیار پر محتوا و جذاب
مرسی از کتابناک
عوامل مؤثر در وقوع انقلاب فرانسه
تاریخدان‌ها درمورد دلایل اقتصادی و سیاسی مؤثر در وقوع انقلاب فرانسه با یکدیگر اختلاف نظر دارند اما در مجموع می‌توان گفت که عوامل زیر در این موضوع نقش تاثیرگذاری داشته‌اند:
کشور بعد از جنگ‌های قرن ۱۸ میلادی و بدهی‌های فوق‌العاده سنگین ناشی از آن، شرایط وخیمی پیدا کرده بود. سوءمدیریت نظام پادشاهی شرایط را بدتر نیز کرد.علی‌رغم فشار اقتصادی‌ای که عموم مردم تحمل می‌کردند، طبقه‌ی اشراف؛ به خصوص لویی شانزدهم و ماری آنتوانت در ورسای ولخرجی‌های زیادی می‌کردند.بالا بودن نرخ بیکاری و افزایش قیمت نان باعث شد تا بیشتر هزینه‌ها صرف غذا شود و فرصتی برای هزینه کردن در سایر بخش‌های اقتصادی نباشد.قحطی و سوءتغذیه احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف و مرگ را افزایش داده بود.تنفر از سلطنت مطلق پادشاه.نارضایتی روستاییان و کارگران از نظام اربابی.خشم مردم از امتیازات ویژه‌ی روحانیون.متمایل بودن مردم به سمت آزادی و جمهوری‌خواهی.نفرت از پادشاه به دلیل اخراج سیاستمدارانی همچون ژاک نِکِر که برای حق مردم می‌جنگید.در نهایت؛ ناتوانی لویی شانزدهم و مشاورانش در مرتفع کردن مشکلات نام برده شده.
در نهایت وقتی یک کارخانه هم ورشکسته میشود مدیرعامل کارخانه باید جوابگو باشد نه آبدارچی.
اهه همش یا نشکن نمیده یا امگان دان وجود نداره این چه سایتیه
به نام خدا
انقلاب صغیر فرانسه موضوع جالبی برای تحقیقه:-)
ظاهرا این کتاب برای نوجوانان تهیه شده ، نمی دانم منبعی کاملتر در خصوص تاریخ انقلاب فرانسه در سایت موجود است یا نه. در هر صورت ممنون
انقلاب فرانسه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک