رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نگاهی مدرن به عاشورا
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 202 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 202 رای
شادروان در مقدمه این اثر مینویسد: «از یک سو میشنیدیم طعنه غرب زده های احمق، که اسلام را کهنه و نخ نما میخوانند؛ و از سوی دیگر میدیدیم متحجران کم شعوری که واقعا نمیدانند چه کسی را میپرستند و چه اعمالی انجام میدهند و برای چه. تمام این اختلافات در آخرین دین الهی، بخاطر جهالت گذشتگان ما بود؛ و هم اکنون باید تنفس در وادیهای نو را نیز تجربه نماییم. آن وادی که مسلمانان آن "متحجر" و نواندیشان آن، "غرب زده" نباشند.» و او در ادامه میگوید: «این کتاب که نوع نگارش آن بطوری است که بتواند با هر دو گروه خواننده محقق و عادی اُنس بگیرد در بسیاری مواقع، مطالبی را بعد از 14 قرن بیان مینماید و از نظر تحقیقی و علمی در سطحی منحصر به فرد قرار دارد بطوری که مطالب خود را با استناد به بیش از 900 منبع و ماخذ نوشته است.»

«نگاهی مدرن به عاشورا» کتابی است که نه تنها بخش عظیمی از تاریخ صدر اسلام را زیر ذره بین گذاشته؛ بلکه کاملاً آنها را تحلیل نموده است. نه تنها حوادث را تحلیل نموده است؛ بلکه آنها را با حوادث امروزه مقایسه نموده است. نه تنها حوادث را مقایسه نموده است؛ بلکه محیطی را فراهم نموده است که ما ما بتوانیم موقعیت خود را تشخیص دهیم. کتابی که به بسیاری از سوالات ما در مورد عاشورا پاسخ داده است. کتابی که در عین برخورداری از قدرت استدلال عالی، از نظر استناد به کتُب مرجع، مستندترین کتاب شیعه محسوب میشود. آری کتابی که استناد به بیش از850 کتاب نموده، مطمئناً مستندترین کتاب است. جالب اینجاست که تمام این ویژگیها و مطالب بسیار دیگر، فقط در یک جلد کتاب 352 صفحه ای است. آری شاید بحارالانوار یا الغدیر توانسته باشند در همین حدود از کتاب مرجع استفاده نموده باشد؛ اما یادمان باشد که بحارالانوار 110جلد و الغدیر 11جلدی هستند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1387/09/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نگاهی مدرن به عاشورا

تعداد دیدگاه‌ها:
7
کربلا و عاشورا ، برای من تداعی گر سر صداها و مزاحمت ها هیات ها و تکیه ها است و تنها دستاورد محرم برای من بدخوابی شبانه ای است که مخل
استراحت من میشود و نمی توانم صبح زود به سرکارم با آمادگی بروم !
واقعا متاسفم ... که با بلندگوهای بسیار قوی تا یک دو نصفه شب ، با عزاداریشان مخل آسایش دیگران می شوند !
[edit=saraab]1390/09/04[/edit]
مدرن!؟ حتما میخوان با نظریات گاوس و نیوتن و پاسکال کربلا رو بررسی کنن
از یک سو میشنیدیم طعنه غرب زده های احمق، که اسلام را کهنه و نخ نما میخوانند؛

چنین فردی می تونه نگاهی مدرن داشته باشه؟
نگاهی مدرن به عاشورا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک