رسته‌ها
زیبای خفته
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 82 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 82 رای
مترجم : حبیبیان
زیبای خفته (به فرانسوی: La Belle au bois dormant) نام داستانی است در ژانر «قصه‌های پریان»، که به قلم شارل پرو نویسنده فرانسوی به رشته تحریر درآمده است. این افسانه در سال ۱۶۹۷ میلادی با عنوان «زیبای خفته در جنگل» یا بطور خلاصه «زیبای خفته» منتشر شد.

پیوتر ایلیچ چایکوفسکی آهنگساز روس، در سال ۱۸۹۰، با اقتباس از زیبای خفته و با همین نام، برای بالهٔ سن پترزبورگ یک قطعه موسیقی تصنیف نمود. همچنین شرکت والت دیسنی در سال ۱۹۵۹ یک فیلم کارتونی معروف بر اساس همین داستان ساخت.
شارل پرو (به فرانسوی: Charles Perrault)، (۱۲ ژانویه ۱۶۲۸ - ۱۶ مه ۱۷۰۳) شاعر و داستان‌سرای فرانسوی است که سبک جدیدی را در ادبیات، به نام «قصه‌های پریان» بنیان نهاد. از بهترین آثارش می‌توان «شنل قرمزی» (Le Petit Chaperon rouge)، «زیبای خفته» ( La Belle au bois dormant)، «گربه چکمه‌پوش» (Le Maître chat ou le Chat botté)، «سیندرلا» (Cendrillon ou la petite pantoufle de vair)، «مرد ریش آبی» (La Barbe bleue)، «بند انگشتی» (Le Petit Poucet)، «غوک‌ها و الماس‌ها» (Les Fées) و «گریزلدای بردبار» (La Marquise de Salusses ou la Patience de Griselidis) را نام برد. داستان‌های مشهور او تا به امروز بارها چاپ گشته و به صورت اپرا، باله، نمایشنامه، موزیکال و فیلم بازگویی شده‌اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
19
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
shayann
shayann
1389/05/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زیبای خفته

تعداد دیدگاه‌ها:
14
با سلام. یکی از بهترین قصه های دوران کودکی مان. یادش بخیر. لطفا مشخصات کتابشناسی مانند سال انتشار و نام ناشر را هم در توضیحات اضافه نمایید.
ادبیات امری تکوینی است. زیبایی آن در یادآوری خاطرات خوانده‌هایمان است. همه‌چیز خیلی زود خاطره‌ می شود. الآن دیگر باید خاطرات ما تبدیل به‌ تفهم بشوند و در سطح حس متوقف نشوند.
تو نباید آنچه را ثروت و مال می نامند گرد کنی، باید آنچه به دست می آری و هر کامیابی که نصیب می شود با دستهای گشاده به گرد خود بپراکنی.
" والت ویتمن"

کارتون مورد علاقه ام میشه گفت ..:x
من از بچگی تا به حالا عاشق داستانش بودم.
نمیدونم دوستان چرا ناراضیند من هر کتابی خواستم تونستم دانلود کنم با تشکر از سایت بسیار خوبتون
یادش به خیر.
یکی از داستان های مورد علاقه ام بود که باهاش زندگی کردم:x:x:x:x
می خوامش
:((:((:((
این سایت به چه دردی می خوره آخه؟! (?)
PDF
2 مگابایت
زیبای خفته
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک