رسته‌ها

کتاب و کتابخانه: مدیریت و توسعه فرهنگی (مجموعه مقالات)

کتاب و کتابخانه: مدیریت و توسعه فرهنگی (مجموعه مقالات)
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
مقالاتی که در این کتاب جمع شده مجموع ۲۹ مقاله است که عمدتاً جانمایه مدیریتی دارند. گاه مدیریت به معنای اخص در آن مطرح شده و گاه حاوی پیامهای مدیریتی درباره تدوین کتاب و یا تنظیم کتابخانه و مرکز اطلاع رسانی است و یا به نوعی گزارش از تلاشهای سازمان با مراکز و کتابخانه هایی دارد که نقش مدیریت در نحوه ارائه خدمات آنها بارز و آشکار است و عمدتاً بیانگر نوع نگرش نویسنده به کتاب و کتابخانه است.
این مقالات در ۵ بخش تنظیم شده که عبارتند از: اهمیت کتاب و کتابخانه، کتابخانه های عمومی، برنامه ریزی و مدیریت، معرفی کتابخانه های دیگر کشورها و نقد و معرفی کتاب.
حدود یک ششم این مقالات ترجمه است و یک مقاله ترجمه و تالیف و بقیه تالیف است. از نظر زمانی، ۳ مقاله مربوط به سال ۵۳ و جمعاً ۴ مقاله مربوط به قبل از انقلاب ۳ مقاله تا سال ۱۳۶۷ و بقیه از سال ۶۹ ببعد هستند. در یک جمع بندی میتوان گفت که حدود ۸۰ درصد مقالات مربوط به دهساله ۱۳۶۴ - ۱۳۷۴ و حدود ۷۰ درصد مقالات مربوط به پنجساله اخیر یعنی بین سالهای ۶۹ تا ۱۳۷۴ است.
علت نامگذاری کتاب کتاب و کتابخانه مدیریت و توسعه فرهنگی تلفیقی از عناوین پاره ای از مقالات است. همان طوریکه گفته شد جانمایه این مقالات را مدیریت برنامه ریزی کارآیی اثر بخشی در امر نشر کتاب و اداره کتابخانه برای گسترش و توسعه فرهنگی که یکی از شاخصه های بزرگ رشد در هر جامعه ای محسوب میشود تشکیل می دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
566
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
کته کتاب
کته کتاب
1403/08/01

کتاب‌های مرتبط

وظیفه سنگین
وظیفه سنگین
4.7 امتیاز
از 9 رای
دوست من کتاب
دوست من کتاب
0 امتیاز
از 0 رای
اقتصاد بیمار کتاب
اقتصاد بیمار کتاب
4.2 امتیاز
از 17 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کتاب و کتابخانه: مدیریت و توسعه فرهنگی (مجموعه مقالات)

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کتاب و کتابخانه: مدیریت و توسعه فرهنگی (مجموعه مقالات)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک