رسته‌ها

گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۳

گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۳
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 4 رای
در زمینه تاریخ، فرهنگ، هنر، زبان، ادبیات و مردم‌شناسی

از مقدمه:
زمانی که جلد اول گیلان نامه را برای چاپ آماده می کردم، گمان نمی بردم که تا این حد مورد استقبال گیلانیان و دیگر دوستداران فرهنگ این دیار قرار گیرد که نسخه های آن بکلی نایاب گردد. چاپ جلد دوم علاوه بر تثبیت آن به این باور انجامید که بالاخره کسی هست که دنبال این کار را بگیرد و تنها به جلد اول آن قناعت نورزد.
جلد سوم که اینک در دست شما خواننده عزیز است، نشانه تداوم کاری است که امیدوارم سالیان دراز ادامه یابد و در نهایت به مجموعه ای انجامد غنی و ماندنی که از زمره مراجع اصلی گیلان شناسی به حساب آید.
هم اینک جلد چهارم گیلان نامه در شرف آماده سازی و تنظیم نهایی است با این نیت که بهتر و منسجم تر از مجلدات پیشین عرضه شود زیرا کار خوب و ماندنی، همیشه باید روی در تداوم و تکامل داشته باشد.
سعی فراهم آورنده بر این بوده و هست که حداقل سالی یک جلد از این مجموعه انتشار یابد با موضوعاتی متنوع، نو و فراگیر در همه زمینه های مربوط به گیلان، از عزیزان گیلانی و غیرگیلانی که در گوشه کنار گیلان، ایران و جهان پراکنده اند؛ اما هنوز موفق به انجام مقصود نشده است و به دلایلی ترتیب زمانی مشخصی نداشته است.
گفتم و باز تکرار می کنم که گیلان نامه هر بار به عزیزی از عزیزان گیلانی هدیه می شود که در تمامی عمرش خدمات ادبی هنری و پژوهشی برجسته ای به فرهنگ بومی گیلان کرده باشد. گیلان نامه دیگر تعلق به فراهم آورنده و تلاشهای شخصی او ندارد بلکه هدیه ای است از سوی گیلانیان قدرشناس که در مقام تقدیر و سپاس نسبت به دست اندرکاران فرهنگ بومی خود چاپ و منتشر می شود و به پاس تلاشهای پیگیرشان به آنها تقدیم می گردد.
از اینرو این دفتر به استاد جهانگیر سرتیپ پور دانشمند کهنسال گیلانی تقدیم می شود، باشد که نمونه بسیار کوچک حق شناسی و تقدیر در مقابل کارهای بسیار ارزشمند و بزرگ ایشان به حساب آید که در ۸۸ سال عمر پربرکت خود به تاریخ و فرهنگ گیلان ادا کرده اند عمرشان دراز باد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
414
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
melorin
melorin
1403/07/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۳

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۳
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک