رسته‌ها

گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۲

گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۲
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
در زمینه تاریخ، فرهنگ، هنر، زبان، ادبیات و مردم‌شناسی

از مقدمه:
جلد دوم گیلان نامه را زمانی پیش رو دارید که سالی تاخیر را پشت سر نهاده است. بعد از انتشار جلد اول، عده زیادی از خوانندگان فاضل فراهم آورنده را مورد تفقد قرار داده و کار او را ستوده اند. نقد و بررسی کار جدای از چند مورد که بازتاب مطبوعاتی داشت و در برخی نشریات منعکس گردید، بصورت توضیحات کتبی و شفاهی به اطلاع رسید.
از میان توضیحات و پیشنهادات رسیده آنها که کلا به اصل کار فراهم آورنده مربوط بود، تا آنجا که مقدور شد - بخشی - در جلد حاضر اعمال گردید و بخشی دیگر در مجلدات بعدی اعمال خواهد شد. اما آنچه مربوط به کار همکاران بود، جمع بندی گردید تا بعداً در پایان جلد سوم بصورت تکمله ای منعکس گردد. در مقدمه دفتر اول گفتیم و باز تکرار می کنیم «گیلان نامه» مجموعه مقاله ای است در زمینه گیلانشناسی از نویسندگان پژوهشگران و هنرمندان گیلانی و غیر گیلانی که در رشته های مختلف دانشی مربوط به گیلان نوشته شده است. سعی این است هر از چندگاهی که امیدواریم بیش از یک سال نیانجامد، این مجموعه را پربارتر، بی نقص تر و زیباتر از دفعات قبل منتشر کنیم و در اختیار فرهنگدوستان گیلان و ایران قرار دهیم.
بر عهد خود هستیم که هر جلد آن را به عزیزی از عزیزان گیلانی که تمامی عمر خود را صرف خدمت به تاریخ و فرهنگ و زبان و هنر و ادبیات گیلان کرده است، اهدا نمائیم و از این میان سهم اول از آن عزیزانی شد که متاسفانه بار سفر از جهان بسته اند. کسانی که دارای روح بزرگ بوده اند و کارهای سترگ کرده اند اما بعللی جامعه زمانشان از آنان یادی شایسته و قدری بایسته نداشت. برای این کار مجموعه اول را به یاد محمدولی مظفری کجیدی شاعر گیلکی سرا انتشار دادیم. اینک مجموعه دوم به یاد دکتر رضا مدنی منتشر می شود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
477
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
melorin
melorin
1403/07/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۲

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۲
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک