رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید یا در مورد این اثر محق هستید، با ما تماس بگیرید.

گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۱

گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
در زمینه تاریخ، فرهنگ، هنر، زبان، ادبیات و مردم‌شناسی

از مقدمه:
آنچه پیش روی گرفته از باب مطالعه مشغولید با همکاری عده ای از فضلای صاحب قلم و اندیشه گیلانی و غیر گیلانی فراهم آمده است دفتری که گیلان نامه اش نام گذاردیم، چرا که این مجموعه کارنامه، تاریخ، فرهنگ، هنر، زبان، ادبیات و فولکلور گیلان و گیلانی است و البته نخستین دفتر آن نیک پیداست که راه انسجام آن بسته به چاپ و نشر دفترهای دیگر است.
این نام که بحق برای دفتر حاضر انتخاب شده است اول بار توسط گیلانشناس محقق و دانشمند وارسته آقای جهانگیر سرتیپ پور بر روی کتابی که معرف کشاورزی گیلان تا سال ۱۳۳۵ شمسی بود گذاشته شد. از آن رو که گیلان نامه عنوانی موزون فراگیر بوده و میتواند بسیاری از رشته های دانشی در زمینه گیلانشناسی را در برگیرد، بار دیگر مورد استفاده قرار گرفت.
پهر تقدیر قصدمان از انتشار چنین دفتری نخست این بود که هر بار گزیده آثار چاپ نشده یکی از شاعران، نویسندگان محققان و هنرمندان متوفای گیلانی را که خدمات بسیار ارزنده به فرهنگ و هنر و زبان و ادبیات سرزمین بومی خود کرده اند با منتخبی از خاطرات دوستان اهل قلم او و تعدادی مقاله در زمینه های گوناگون مربوط به گیلان گردآوری کرده یک جا و در یک مجلد بصورت «جنگ - یادنامه» بچاپ برسانیم.
سعی ما بر این بود که در این زمینه هر سال یک جلد و هر جلد به عزیزی از دست رفته اختصاص داده شود و برای این کار دفتر اول به مرحوم محمدولی مظفری کجیدی شاعر گیلکی سرای معاصر اختصاص یافت...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
melorin
melorin
1403/07/09
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گیلان نامه: مجموعه مقالات گیلان شناسی - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک