رسته‌ها
خلاصه کتاب ۱۲ قانون برای زندگی
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
پادزهری برای آشفتگی

معرفی کتاب ۱۲ قانون برای زندگی:
خلاصه کتاب «۱۲ قانون برای زندگی» چشم‌اندازی از کتاب فوق‌العاده و پرفروش «جردن پیترسون» (Jordan Peterson)، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه کانادایی است. این کتاب که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، ترکیبی خلاقانه از روانشناسی، فلسفه، اسطوره‌شناسی و تجربیات شخصی نویسنده است.
پیترسون در این کتاب، ۱۲ اصل اساسی را برای زندگی بهتر و مقابله با چالش‌های زندگی مدرن ارائه می‌دهد. او با زبانی ساده اما عمیق، خوانندگان را به تفکر درباره مسئولیت‌پذیری شخصی، معنای زندگی و اهمیت نظم در مواجهه با آشفتگی‌های جهان دعوت می‌کند. هر فصل کتاب به یکی از این قوانین اختصاص دارد و پیترسون با استفاده از مثال‌های متنوع از ادبیات، تاریخ و علم، هر قانون را به طور عمیق بررسی می‌کند.

بخشی از کتاب ۱۲ قانون برای زندگی:
«زندگی برای همه دشوار است. ما همه به نوعی رنج می‌بریم. این واقعیت زندگی است. اما چرا باید آن را با بی‌مسئولیتی، بی‌هدفی یا تلخی بدتر کنیم؟ شما مسئول زندگی خود هستید. شما نه تنها مسئول موفقیت‌های خود هستید، بلکه مسئول شکست‌های خود نیز هستید. شما می‌توانید چیزها را بهتر کنید یا بدتر. اما برای انجام این کار، باید مسئولیت را بپذیرید.
مسئولیت‌پذیری به این معنا نیست که همه چیز تقصیر شماست یا اینکه شما باید بار تمام مشکلات جهان را به دوش بکشید. بلکه به این معناست که شما قدرت و توانایی تغییر را دارید. شما می‌توانید انتخاب کنید که چگونه به چالش‌ها پاسخ دهید. می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه زندگی خود را شکل دهید. این آزادی انتخاب، هم هدیه است و هم مسئولیت. وقتی این مسئولیت را می‌پذیرید، به خودتان این فرصت را می‌دهید که رشد کنید، یاد بگیرید و بهتر شوید. این اولین قدم به سوی یک زندگی معنادار و رضایت‌بخش است.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
33
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/06/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب ۱۲ قانون برای زندگی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب ۱۲ قانون برای زندگی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک