رسته‌ها
گلزار مشاهیر
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
زن‍دگ‍ی‍ن‍ام‍ه درگ‍ذش‍ت‍گ‍ان م‍ش‍اه‍ی‍ر ای‍ران ۱۳۷۶ - ۱۳۵۸

در مجموعه حاضر، شرح مختصر زندگانی و آثار ۶۶۷ تن از مشاهیر ایران که در فاصله سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۶ بدرود حیات گفته‌اند ذیل شش فصل گرد آمده است. به استثنای فصل اول که شامل زندگی‌نامه حضرت امام‌خمینی (ره) است، هر یک از فصل‌های بعدی به گروهی از مشاهیر اختصاص یافته است. عناوین این گروه‌ها عبارت‌اند از:
گروه دین، گروه ادبیات، گروه علوم نظری، گروه علوم عملی و گروه هنر. زندگی‌نامه‌های هر فصل به ترتیب الفبای نام مشاهیر مرتب شده‌اند. هر زندگی‌نامه با نام، موضوع و زمینه اشتهار، سال و محل تولد، تاریخ و محل درگذشت یا شهادت شخصیت مورد نظر آغاز می‌شود، با شرح کوتاهی از زندگانی و آثار او ادامه می‌یابد، سپس با ذکر ماخذ یا منابع خاتمه می‌پذیرد. این کتاب از یازده نمایه نیز برخوردار است:
۱- مدخل‌های اصلی، ۲- اسامی اشهر و القاب، ۳- اسامی مستعار، ۴- اشخاص، ۵- شهرها و کشورها، ۶- عنوان کتاب‌ها، ۷- نمایش‌ها، ۸- مجله‌ها و روزنامه‌ها، ۹- تخلص شعرا، ۱۰- فیلم‌ها، ۱۱- مجموعه‌های تلویزیونی. همچنین در بخش استدراکات، زندگی‌نامه مختصر ۲۳۱ شخصیت دیگر آمده است. فهرست منابع و ماخذ، و تصاویری از درگذشتگان نامبرده در صفحات پایانی کتاب به چاپ رسیده است .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
674
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1403/06/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گلزار مشاهیر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گلزار مشاهیر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک