رسته‌ها
خلاصه کتاب مغازه جادویی
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
تلاش یک جراح مغز و اعصاب برای کشف رازهای مغز و قلب

معرفی کتاب مغازه جادویی:
خلاصه کتاب «مغازه جادویی» (Into the Magic Shop) گزیده خودزیستنامه الهام‌بخش اثر دکتر «جیمز دوتی» (James Doty)، جراح مغز و اعصاب و استاد دانشگاه استنفورد آمریکاست که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این کتاب که به چندین زبان ترجمه شده، ترکیبی جذاب از داستان زندگی شخصی نویسنده و آموزه‌های علمی و معنوی است.
دوتی در این کتاب، داستان زندگی خود را از کودکی فقیر در کالیفرنیا تا تبدیل شدن به یک جراح موفق و کارآفرین روایت می‌کند. محور اصلی کتاب، ملاقات او در نوجوانی با زنی به نام روث است که در یک مغازه اسباب‌بازی کار می‌کرد و به او تکنیک‌های قدرتمند مدیتیشن و تجسم خلاق را آموخت. دوتی توضیح می‌دهد که چگونه این آموزه‌ها زندگی‌اش را متحول کرد و چطور از آنها در حرفه پزشکی و زندگی شخصی‌اش استفاده کرده است. او همچنین ارتباط بین ذهن و بدن را از دیدگاه علمی بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با تمرین‌های ذهنی، سلامت جسمی و روانی را بهبود بخشید.

بخشی از کتاب مغازه جادویی:
«وقتی وارد مغازه شدم، انگار وارد دنیای دیگری شده بودم. نور خورشید از پنجره‌های کثیف به داخل می‌تابید و ذرات غبار را در هوا می‌رقصاند. بوی چوب کهنه و عود در فضا پیچیده بود. قفسه‌ها پر بودند از اشیای عجیب و غریب: کریستال‌های رنگارنگ، مجسمه‌های کوچک بودا، کتاب‌های قطور با جلدهای چرمی، و البته اسباب‌بازی‌های جادویی. اما چیزی که بیش از همه توجهم را جلب کرد، زنی بود که پشت پیشخوان ایستاده بود. زنی با موهای سفید و چشمانی که انگار تمام اسرار دنیا را در خود داشتند.
روث به من گفت: «جیمی، مغز تو مثل یک عضله است. هر چقدر بیشتر تمرینش بدهی، قوی‌تر می‌شود. اما نه فقط در حل مسائل ریاضی یا به خاطر سپردن حقایق. تو می‌توانی یاد بگیری که چطور احساساتت را کنترل کنی، چطور بر روی چیزهایی که می‌خواهی تمرکز کنی، و حتی چطور بدنت را شفا بدهی.» من با تعجب به او خیره شدم. آیا واقعاً چنین چیزی امکان داشت؟ آیا من، پسربچه‌ای از خانواده‌ای فقیر در کالیفرنیا، می‌توانستم یاد بگیرم که چطور زندگی‌ام را با قدرت ذهنم تغییر دهم؟»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
21
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/05/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب مغازه جادویی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب مغازه جادویی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک