رسته‌ها
خلاصه کتاب قدرت حال
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
مسیری به سوی بیداری معنوی

معرفی کتاب قدرت حال:
خلاصه کتاب «قدرت حال» (The Power of Now) کوتاه شده اثر ارزشمندی از «اکهارت تله» (Eckhart Tolle)، نویسنده و معلم معنوی آلمانی‌تبار است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. این کتاب که به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده، یکی از تاثیرگذارترین آثار در زمینه رشد فردی و معنویت مدرن به شمار می‌رود.
تله در این کتاب، خوانندگان را به سفری درونی دعوت می‌کند تا با رها کردن افکار مزاحم گذشته و آینده، در لحظه حال زندگی کنند. او استدلال می‌کند که تمرکز بر زمان حال، کلید رهایی از رنج و دستیابی به آرامش درونی است. کتاب با ترکیبی از مفاهیم فلسفی، تمرینات عملی و بینش‌های عمیق، راهکارهایی برای غلبه بر اضطراب، استرس و افسردگی ارائه می‌دهد.

بخشی از کتاب قدرت حال:
«آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده‌اید که مشکلات شما همیشه در «اینجا و اکنون» اتفاق می‌افتند؟ همیشه فقط یک لحظه‌ی اکنون وجود دارد و در آن لحظه، هیچ مشکلی نمی‌تواند وجود داشته باشد. آیا وقتی مشکلی دارید، می‌توانید به من بگویید که دقیقاً چه زمانی آن مشکل وجود دارد؟ امروز؟ یا این لحظه؟ مشکل شما در واقع یک فکر یا احساس است که با زمان آینده مرتبط است، یا شاید موقعیتی است که در حال حاضر با آن مواجه هستید، اما حتی در این صورت نیز، این موقعیت مشکل‌ساز نیست، بلکه واکنش ذهن شما به آن است که مشکل را ایجاد می‌کند.
زندگی همیشه «لحظه حال» است. کل زندگی شما فقط از لحظات پی در پی «اکنون» تشکیل شده است. اگر شما اغلب اوقات در گذشته و آینده زندگی می‌کنید، این واقعیت اساسی را از دست می‌دهید. دلیل اینکه شما این واقعیت را از دست می‌دهید این است که لحظه حال را به عنوان ابزاری برای رسیدن به چیز دیگری می‌بینید. شما فکر می‌کنید آینده مهم‌تر است. اما این طرز فکر توهمی بیش نیست. هیچ چیز مهم‌تر از این لحظه نیست، زیرا هیچ چیز خارج از آن وجود ندارد.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
27
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/05/29

کتاب‌های مرتبط

جورچین
جورچین
4.3 امتیاز
از 3 رای
بدون توقف
بدون توقف
3 امتیاز
از 1 رای
بازآفرینی زندگی
بازآفرینی زندگی
3 امتیاز
از 1 رای
قطار زندگی ۲
قطار زندگی ۲
3.3 امتیاز
از 49 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب قدرت حال

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب قدرت حال
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک