رسته‌ها
خلاصه کتاب پنج زبان عشق
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
راز ماندگاری عشق

معرفی کتاب پنج زبان عشق:
خلاصه کتاب «پنج زبان عشق» (The ۵ Love Languages) مروریست بر کتاب جذاب «گری چپمن» (Gary Chapman)، نویسنده و مشاور روابط آمریکایی، که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد. این کتاب که به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه روابط تبدیل شده، نگاهی نو به مفهوم ابراز عشق در روابط ارائه می‌دهد. چپمن بر اساس تجربیات طولانی خود در مشاوره زوجین، پنج روش اصلی را که افراد از طریق آن‌ها عشق را ابراز و دریافت می‌کنند، شناسایی کرده است. این پنج زبان عبارتند از: کلمات تاییدآمیز، زمان باکیفیت، دریافت هدیه، خدمات، و تماس فیزیکی. ایده اصلی کتاب این است که درک و استفاده از زبان عشق مناسب برای هر فرد، می‌تواند به بهبود چشمگیر روابط منجر شود.

بخشی از کتاب پنج زبان عشق:
«مارک تواین زمانی گفت: «من می‌توانم دو ماه با یک تعریف خوب زندگی کنم.» اگر این را به زبان عشق ترجمه کنیم، می‌توانیم بگوییم، «من می‌توانم دو ماه با کلمات محبت‌آمیز همسرم زندگی کنم.» کلمات تاییدآمیز یکی از راه‌های ابراز عشق کلامی به همسرتان است. سالومون، نویسنده حکیم، نوشت: «زبان، قدرت زندگی و مرگ را دارد.» بسیاری از زوج‌ها متوجه نشده‌اند که این حقیقت در ازدواج نیز صدق می‌کند. آنچه به همسرمان می‌گوییم و چگونگی بیان آن می‌تواند تاثیر عمیقی بر رابطه ما داشته باشد.
یکی از راه‌های استفاده از کلمات تاییدآمیز، ارائه تعریف و تمجید صادقانه است. بسیاری از ما متوجه ویژگی‌های مثبت همسرمان هستیم، اما به ندرت آن‌ها را بیان می‌کنیم. برای کسی که زبان اصلی عشقش کلمات تاییدآمیز است، چنین تعریف‌هایی مانند باران در بیابان است. یک همسر ممکن است بگوید: «مری، من واقعاً قدردان تلاش‌هایی هستم که برای آماده کردن این وعده غذایی خوشمزه انجام دادی. می‌دانم که وقت و انرژی زیادی صرف کردی، و این برای من بسیار ارزشمند است.» این کلمات نه تنها از یک عمل خاص قدردانی می‌کنند، بلکه شخصیت مری را نیز تایید می‌کنند.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
32
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/05/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب پنج زبان عشق

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب پنج زبان عشق
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک