رسته‌ها

خلاصه کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

خلاصه کتاب پدر پولدار، پدر بی پول
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
آنچه ثروتمندان درباره پول به فرزندانشان می‌آموزند اما فقرا و طبقه متوسط نمی‌دانند!

معرفی کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول:
خلاصه کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» (Rich Dad, Poor Dad) کوتاه شده اثری به همین نام از «رابرت کیوساکی» (Robert Kiyosaki)، نویسنده و کارآفرین آمریکایی با اصالت ژاپنی که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه مالی شخصی است، دیدگاه‌های متفاوتی را درباره پول و سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. کیوساکی با مقایسه نگرش‌های دو پدر خود - پدر واقعی (پدر بی‌پول) و پدر دوست صمیمی‌اش (پدر پولدار) - به موضوعات مالی، خوانندگان را به چالش می‌کشد تا دیدگاه‌های سنتی درباره کار، درآمد و سرمایه‌گذاری را بازنگری کنند. کتاب بر اهمیت هوش مالی، ایجاد دارایی‌های مولد درآمد و یادگیری مهارت‌های کارآفرینی تاکید می‌کند. کیوساکی استدلال می‌کند که سیستم آموزشی سنتی، افراد را برای زندگی به عنوان کارمند آماده می‌کند، در حالی که برای موفقیت مالی واقعی، باید طرز فکر یک سرمایه‌گذار یا کارآفرین را پرورش داد.

بخشی از کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول:
«من دو پدر داشتم، یکی پولدار و یکی فقیر. یکی تحصیلکرده و باهوش بود؛ دکترای فلسفه داشت و در عرض کمتر از دو سال چهار مدرک دانشگاهی گرفته بود. پدر دیگرم حتی دبیرستان را هم تمام نکرده بود. هر دوی آنها در حرفه‌شان موفق بودند و در طول زندگی‌شان سخت کار کردند. هر دو درآمد قابل توجهی داشتند. با این حال، یکی از آنها همیشه از نظر مالی در تنگنا بود. پدر دیگرم یکی از ثروتمندترین مردان هاوایی شد. یکی از آنها زندگی‌اش را با بدهی‌های میلیونی به پایان رساند، و دیگری ثروتی چند صد میلیون دلاری به جا گذاشت.
من دو پدر داشتم که هر دو تاثیر قدرتمندی بر من داشتند. من مجبور بودم بین دو دیدگاه متفاوت یکی را انتخاب کنم - دیدگاه پدر پولدارم و دیدگاه پدر فقیرم. یکی از آنها می‌گفت، «عشق به پول ریشه همه بدی‌هاست.» دیگری می‌گفت، «فقدان پول ریشه همه بدی‌هاست.» به عنوان یک پسر جوان، داشتن دو پدر قدرتمند که مرا راهنمایی می‌کردند سخت بود. من می‌خواستم یک پدر خوب باشم و به هر دوی آنها گوش دهم، اما آنها نظرات کاملاً متفاوتی داشتند. تضاد در نصیحت‌های آنها، به خصوص در مورد پول، بسیار شدید بود که من کنجکاو شدم و شروع به فکر کردن طولانی مدت درباره آن کردم.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
30
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/05/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب پدر پولدار، پدر بی پول
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک