رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

کلیات دیوان نعمت فسائی

کلیات دیوان نعمت فسائی
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
ب‍ه‌ان‍ض‍م‍ام س‍ف‍رن‍ام‍ه و ۴۱ ح‍ک‍ای‍ت ن‍ث‍ر

از پیشگفتار:
سالها بود که در مطالعه آثار ادبی، تذکره ها و تواریخ ادبیات معاصر، نام نعمت فسایی را می دیدم و او را به عنوان شاعری با ذوق و خطاطی هنرمند که در قرن چهاردهم هجری از شهر فسا برخاسته است، می شناختم اما بتدریج که فرصتهایی فراهم آمد و با نسخ خطی آثار او به لطف و ارشاد استاد گرانمایه و بزرگوار جناب دکتر نورانی وصال آشنا شدم، دانستم که آنچه را که از نعمت و شعر وی در تصور داشته ام به هیچوجه شایسته شان والا و مقام ممتاز ادبی این شاعر لطیف الطبع وحسّاس نبوده است. بنابراین میان در بستم تا با فراهم آوردن و تنظیم وتدوین و احیانا تصحیح کلیه آثار او، پارسی زبانان صاحب ذوق و علاقمندان به شعر و ادب جاودانه ی فارسی را، در شناخت و استفاده از آثار فکری وذوقی نعمت شریک سازم، بخت یار شد و به مدد لطف ایزدی، در طی چند سال، ۱۰ نسخه خطی از دیوان و آثار نعمت را به خط خود شاعر که هریک نزد یکی از علاقمندان یا منسوبان شاعر بود، یا در کتابخانه ای نگهداری میشد گردآوری کردم و بر اساس آنها دیوان غزلیات، مثنویات و رباعیات نعمت را به ضمیمه سفرنامه و چهل و یک حکایت منثور، که اینک در برابر خوانندگان گرامی است، فراهم آوردم.
اساس کار در تهیه این مجموعه، تنها نسخ دست نویس خود شاعر است که در زمانهای مختلف، در مجموعه هایی، تعدادی غزل، مثنوی یا رباعی را نوشته و در اختیار علاقمندان و دوستانش قرار داده است. مانیز سعی کردیم تا این اشعار را با توجه به قدمت تحریر، به صورت الفبایی آخر ابیات، مدون سازیم و تفاوتهای احتمالی کلمات و ابیات، تعلق هر شعری را به مجموعه ای که از آن برداشته شده بود، نشان دهیم و وزن شعر و بعضی توضیحات لازم را نیز در پانویس های کتاب ضبط نماییم و غزلیات را با استنباط از محتوای آنها عنوان بندی کنیم...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
کته کتاب
کته کتاب
1403/05/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کلیات دیوان نعمت فسائی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کلیات دیوان نعمت فسائی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک