رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
سه اثر از نجم الدوله
امتیاز دهید
5 / 3.4
با 5 رای
امتیاز دهید
5 / 3.4
با 5 رای
ت‍ن‍ظی‍م‌، ت‍ح‍ش‍ی‍ه و ت‍ع‍ل‍ی‍ق‍ات‌: اح‍م‍د ک‍ت‍اب‍ی‌

رساله تطبیقیه، رساله تشخیص نفوس دارالخلافه و سفرنامه حج

از پیشگفتار:
چهاردهم جمادی الاولی سال قمری جاری (۱۴۲۶) مصادف است با یکصدمین سال درگذشت منجم ،بزرگ ریاضی دان سترگ نویسنده توانا و پژوهشگر دقیق اجتماعی میرزا عبدالغفارخان نجم الدوله که به مناسبت منزلت والا و جامعیت کم نظیرش در عرصه های گوناگون علمی، تذکره نویسان عصر ناصری او را به عناوینی نظیر «فحل فاضل و عالم اوحد» (مولف مرآت البلدان) و نیز «نیوتن عصر و ارشمیدس عهد» (مولف المآثر والآثار) ملقب کرده اند.
این دانشمند، نه تنها در فراگیری دانشهای نوین و ارائه آنها به هموطنان خود پیشگام بوده، بلکه در تصنیف و تالیف و تصحیح و انتشار حدود ۵۰ کتاب و رساله علمی - که شماری از آنها از نخستین کتابهای درسی هستند و استخراج تقویم رسمی کشور و تطبیق سالهای هجری قمری و میلادی و اجرای بعضی خدمات عمرانی نظیر سدسازی و طراحی و اجرای اولین سرشماری جمعیت تهران و ترسیم نقشه این شهر و چند شهر دیگر و بعضی زمینه های دیگر پیشقدم بوده است. از این رو، می توان وی را به حق شایسته عنوان «ذوالفنون» دانست - ذوالفنونی که هیچگاه مغلوب ذی فنی نشد. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی که شناخت و معرفی مفاخر علمی کشور و بزرگداشت مقام و انتشار آثار آنان را از زمره وظایف اولیه و فرایض اصلی خود می شمارد، با اغتنام فرصت مجموعه حاضر را که حاوی شرح مفصل احوال و آثار و نیز متنهای سه اثر مهم این دانشور بزرگ است تقدیم محضر دانش پژوهان و شیفتگان فرهنگ پربار ایران زمین می کند. باشد که بدین وسیله اندکی از دین بزرگی که جامعه علمی کشور بدین بزرگمرد دارد ادا و سایر آثار مغفول او هم به تدریج به حلیه طبع آراسته شود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
کته کتاب
کته کتاب
1403/04/30

کتاب‌های مرتبط

200 لذت سفر
200 لذت سفر
4.3 امتیاز
از 3 رای
خسی در میقات
خسی در میقات
4.4 امتیاز
از 103 رای
سفرنامه حاج ایازخان قشقایی
سفرنامه حاج ایازخان قشقایی
4.5 امتیاز
از 8 رای
سفرنامه ناصری
سفرنامه ناصری
4.4 امتیاز
از 8 رای
سفرنامه مکه
سفرنامه مکه
4.4 امتیاز
از 37 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سه اثر از نجم الدوله

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سه اثر از نجم الدوله
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک