رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

زندگی و عملکرد حسنعلی منصور به روایت اسناد

زندگی و عملکرد حسنعلی منصور به روایت اسناد
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 3 رای
نویسنده:
درباره:
حسنعلی منصور
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 3 رای
مقدمه:
تاریخ معاصر ایران سرشار از حوادث و جریاناتی است که هر کدام به نوعی بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی جامعه ایران تاثیر گذاشته اند. بررسی کم و کیف این جریانات و افراد و شخصیتهایی که بانی صحنه های حاضر یا دخیل در آنها بوده اند؛ به خصوص در دوره ی پهلوی می تواند روشنگر و راهنمایی برای مسائل و مباحث مربوط به انقلاب اسلامی باشد. به عبارت دیگر انقلاب اسلامی را میتوان واکنش جامعه ایران در برابر اقدامات و عملکرد سیاسی - اجتماعی و اقتصادی حکومت پهلوی به حساب آورد در این میان شناخت رجال سیاسی این عصر و عملکرد و اقدامات آنها که به طور مستقیم درگیر حوادث و وقایع بوده و به صورت پنهان و آشکار در اخذ تصمیمات سیاسی شخص اول مملکت موثر بوده اند از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است.
حسنعلی منصور براساس تفکری که هدف آن به کارگیری روشنفکران و نخبگان مورد حمایت آمریکا و سرسپرده به رژیم و شخص محمدرضا بود، به صحنه سیاسی کشانده شد. در این دوره این روشنفکران وابسته در کانون مترقی گرد آمده بودند. آنان همگی تحصیل کردگان غرب بوده و دستگاه اطلاعات و امنیت رژیم، شناخت کافی از زندگی، افکار عقاید و عملکرد آنان داشت.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای تحقق هدف فوق؛ یعنی شناخت رجال سیاسی عصر پهلوی و میزان تاثیر و تاثر آنان بر حوادث و وقایع سیاسی این عصر، به انتشار اسناد حسنعلی منصور اقدام می نماید. امید است انتشار این اسناد که بیشتر گزارشهای ساواک درباره ی یکی از رجال سیاسی در این مقطع تاریخی است چراغی فراراه جویندگان حقایق و واقعیتهای تاریخی قرار داده و روشنگر گوشه های مبهم و تاریک این دوره باشد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1403/05/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زندگی و عملکرد حسنعلی منصور به روایت اسناد

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
زندگی و عملکرد حسنعلی منصور به روایت اسناد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک