رسته‌ها
بریان پزی ملکه سبا
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
نویسنده:
مترجم:
قاسم غنی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
از مقدمه کتاب:
کتاب حاضر که ترجمه آن بنظر خوانندگان می رسد، بعقیده غالب نقادان از کتبی است که در دوره اوج فکر و رشد قریحه آناتول فرانس بظهور رسیده است. این کتاب در سال ۱۸۹۳ میلادی یعنی در سال چهل و نهم عمر مصنف منتشر شده و در سلسله آثار او از حیث زمان در وسط واقع می شود. این کتاب محصول زمانی است که قوه تصور و تخیل نویسنده بزرگ در نهایت کمال بوده و تتبع و سیر کتابی او بمراحل عالی رسیده بوده است.
آناتول فرانس در این کتاب بذله گوئی و لبخند ظریف و استهزاء فیلسوفانه و انتقاد شوخ را که از خصوصیات انشاء و شیوه او است به بهترین وجوه نشان میدهد. این کتاب از سنخ کتب هجائی و نقادی است که باصطلاح فرانسه «ساتیر» می نامند ولی هجو نامه ایست که خنده توام با فکر برمی انگیزد و همه جا شوخی و طنز و استهزاء را با اعتبار و تنبه و تذکر آمیخته دارد.
در زبان فرانسه «ساتیر» یعنی کتب هجائی و نقادی و استهزاء نامه فراوان است ولی نه مانند کتب هجایی بعضی از ملل خشن و وحشی که بسیار زننده است، بلکه هجو و استهزای لطیف و پرداخته و طنز و لبخند ظریف و پر معنی ولتر از معاریف این شیوه است و آناتول فرانس از این جهت مخصوصاً وارث ولتر و بسیار شبیه به او است اما نه شاگرد مقلدی که کورکورانه تقلید کند بلکه خود ابتکار و اختراع دارد و شخصیتش در همه جا نمایان است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
387
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
محراب
محراب
1403/04/21

کتاب‌های مرتبط

لوئی چهاردهم - جلد 1
لوئی چهاردهم - جلد 1
4.6 امتیاز
از 44 رای
جنایات مشهور: ژان دانژو
جنایات مشهور: ژان دانژو
4.4 امتیاز
از 105 رای
ری بلاس
ری بلاس
4.7 امتیاز
از 10 رای
گوژپشت نتردام
گوژپشت نتردام
4.6 امتیاز
از 14 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بریان پزی ملکه سبا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بریان پزی ملکه سبا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک