رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

شش مقاله درباره هنر و ادبیات داستانی

شش مقاله درباره هنر و ادبیات داستانی
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
اگر آرمان‌ها و دیدگاه‌های عصر روشنگری در قرن هفدهم و هیجدهم و در زمان شکل‌گیری تحت سیطره روح نئوکلاسیسم قرار داشت، هنگام ظهور تفصیلی اجتماعی - سیاسی خود در هیئت ایدئولوژی‌ها و گرایش‌هایی چون «ناسیونالیسم»، «ژاکوبنیسم»، «بلشویسم» و در قالب انقلاب‌ها و نهضت‌های اجتماعی - سیاسی رادیکال ذیل روح رمانتیسم بود که تداوم یافت و در قالب شخصیت‌هایی چون ربسپیر، روسو و لنین تجسم یافت.
اگرچه در رمانتیسم اجتماعی ساختار اصلی شخصیت‌ها و حتیتا حدودی چگونگی شرح مسائل اجتماعی در داستان‌ها صبغه رمانتیک داشت و از پرداخت‌های رئالیستی دور بود، همین‌که نویسندگان رمانتیک اجتماعی به مسائلی چون فقر و فساد و بی‌عدالتی طبقاتی و مبارزات فرودستان جامعه توجه می‌کردند و شخصیت‌های اصلی آثار خود را به جای اشراف دل‌شکسته و عاشق‌پیشه، محرومان، فقرا و قربانیان مفاسد و بی‌عدالتی‌های اجتماعی قرار می‌دادند از تحول و آغاز مقطع تازه‌ای در حیات رمانتیسم ادبی حکایت می‌کردند که آن را رمانتیسم ادبی، اجتماعی نامیده‌ایم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1403/03/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شش مقاله درباره هنر و ادبیات داستانی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتابی ژرف با موضوعی بدیع. از مطالعه کتاب نوشته نویسنده فرهیخته حظ وافر بردم.
شش مقاله درباره هنر و ادبیات داستانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک