رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

دستور زبان آرامی کتاب مقدس

دستور زبان آرامی کتاب مقدس
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
مترجم:
سعید عریان
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
از پیشگفتار مترجم:
از هنگامی که برای نخستین بار با پدیده هزوارش در متون پهلوی آشنا شدم، چندی بیش نگذشته بود که دریافتم که هزوارش ها با تمام پیچیدگی و دشواری ظاهری خود بر نظامی قابل شناخت تکیه زده اند و برای دست یافتن به این نظام آشنایی و سرانجام تسلط بر زبانهای سامی بویژه آرامی اجتناب ناپذیر است.
به عبارت دیگر رویارویی و بررسی جدی پاره ای از متون بازمانده از دوره میانه و در راس آنها متون پهلوی و پارتی اعم از کتابی و کتیبه ای بدون آشنایی دقیق و مستقیم با پاره ای از زبانهای سامی و در صدر آنها زبانهای آرامی، سریانی و عربی از یک سو و زبانهای یونانی و لاتین از سوی دیگر، آنقدر بی نتیجه است که آب در هاون کوفتن. متاسفانه علیرغم این درجه از اهمیت و جایگاهی که زبان آرامی بخود اختصاص داده نه تنها هیچگونه توجهی به آن نمی شود، بلکه هیچگونه امکاناتی نیز برای دریافتن و فراگیری آن فراهم نمی گردد. از این روی مترجم به حکم وظیفه جهت ادای دین و برطرف نمودن بخشی از این دشواری، برگرداندن معتبرترین، جامع و مفیدترین منبع در دستور زبان آرامی، کتاب مقدس نوشته فرانتز روزنتال را به فارسی ضروری دانسته و تمام کوشش خود را در ایجاد این امکانات بکار بسته است. کتاب دستور زبان آرامی کتاب مقدس که اکنون با توجهات ذات باری نگارنده موفق به برگرداندن آن به زبان فارسی شده است از مهمترین منابعی است که دانشجویان رشته سامی شناسی در دانشگاه های اروپا پیوسته با آن ارتباط دارند. در آغاز مقدمه کتاب روزنتال خود می گوید: "هدف این دستور زبان دو گانه است. از سویی آشنا سازی مبتدی با عناصر زبانی و از سوی دیگر آماده سازی وی تا حد امکان به گونه ای ناخودآگاه با پژوهش بالقوه در آرامی شناسی."...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1403/01/23

کتاب‌های مرتبط

نورالانوار 2
نورالانوار 2
4.2 امتیاز
از 17 رای
فراماسونری دجال آخرالزمان
فراماسونری دجال آخرالزمان
4.3 امتیاز
از 134 رای
The Oxford Hindi - English Dictionary
The Oxford Hindi - English Dictionary
4.6 امتیاز
از 5 رای
An Introduction to Judaism
An Introduction to Judaism
5 امتیاز
از 1 رای
Handbook of Japanese Grammar
Handbook of Japanese Grammar
5 امتیاز
از 1 رای
درآمدی بر دستور زبان فارسی
درآمدی بر دستور زبان فارسی
4.4 امتیاز
از 5 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دستور زبان آرامی کتاب مقدس

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دستور زبان آرامی کتاب مقدس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک