رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

جزیره خضرا و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا

جزیره خضرا و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
جزیره خضرا و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا، اثر عربی ناجی النجار، به بیان تشابهات موجود میان مثلث برمودا و جزیره خضرا پرداخته است. انگیزه مولف، بررسی، نقد و تحلیل گزارشات و اخباری است که در این زمینه وجود دارد.
کتاب با دو مقدمه مفصل از مترجم و مولف آغاز شده و مطالب در چهار بخش به‌صورت بیان گزارشات موجود در رابطه با مثلث برمودا و بشقاب‌پرنده‌ها و تحلیل و بررسی آن‌ها ارائه شده است.
نویسنده با هدف اثبات ناتوانی بشر در فهم بسیاری از اسرار عالم، از جمله مثلث برمودا، با بهره‌گیری از منابع روایی و نظرات دانشمندان غربی و مطالب مجلات و روزنامه‌ها مطالب زیرا را مطرح کرده است:
موقیعت جغرافیایی مثلث برمودا، سرگردان شدن دانشمندانی که به این منطقه رفته‌اند، بشقاب‌های پرنده، داستان رفتن شیخ زین‌الدین علی بن فاضل به جزیره خضرا و ملاقات با امام زمان(ع)، جزیره خضرا در اخبار و آثار، زندگی علی بن فاضل و پاسخ به برخی شبهات.
مولف در صدد تحلیل داستان مثلث برمودا بوده و بعد از مطالعه تمام منابعی که از مجلات غربی و عربی در دست داشته، فشرده مطالب آنها را در مورد اصل داستان بازگو کرده و سپس تحلیلی را که برای حل آن به نظرش رسیده، عرضه نموده است.
وی تصریح می‌کند که مطالب همه این مجلات و روزنامه‌ها یک‌نواخت و تکرار مکررات است و او در نقل اصل داستان، هیچ مطلب تازه‌ای که به متن نوشته‌های جراید اضافه کند نیاورده است. تنها موضوعی که او اضافه کرده، نقل روایت «الجزیره الخضراء»، اقامت‌گاه احتمالی حضرت ولی عصر(عج) می‌باشد که آن را از کتاب «بحار الانوار» ترجمه کرده است.
نویسنده در پی اثبات این امر است که در خصوصیات بسیاری میان مثلث برمودا و جزیره خضرا که برخی دانشمندان حدود ۷۰۰ سال پیش به آنجا مشرف شده و اوصاف آن را برای ما نقل کرده‌اند، تشابه و تناسب فروانی وجود دارد، زیرا آن‌چنان‌که به کرات در کتاب آمده، هر دو در اقیانوس اطلس قرار دارند و هر دو با آب‌های سفیدرنگی احاطه شده‌اند و هر دو موجب نابود شدن کشتی، هواپیما و هر چیزی می‌شوند که بخواهد به حریم آبی، خاکی و یا هوایی آنجا تجاوز کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ab.mohammadi
Ab.mohammadi
1402/12/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جزیره خضرا و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
جزیره خضرا و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک