رسته‌ها
مجله گلچین - شماره ۳ - سال ۱۳۸۲
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
ادبیات و عرفان، هنر و باستان شناسی، جامعه و تاریخ، تاریخ علم و تکنولوژی، مردم و سرزمین
مرکز مطالعات فرنگی ۔ بین المللی

ایران شناسی به معنی وسیع خود یکی از شاخه های شرق شناسی است و از آن جهت اهمیت دارد که فرهنگ و تمدن ایرانی در مبادی بسیاری از فرهنگها و تمدنهای دنیای قدیم و جدید حضور داشته و آثار این حضور به صورتهای گوناگون در جوامع امروزی باقی مانده است.
در این میان فرهنگ ایران همواره بر اصیل ترین ارزشها در حوزه های اندیشه، دین، اخلاق و هنر تاکید کرده است. شناسانیدن این فرهنگ و تمدن و جلوه های گوناگون آن به علاقمندان یکی از مهمترین وظایفی است که ایران دوستان و پژوهشگران و اهل قلم میتوانند بر عهده داشته باشند. مرکز مطالعات فرهنگی و بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) نیز پیرو مصوبه ی کنگره ی مطالعات ایرانی که در مورخ ۲۱-۲۰ اسفند ۱۳۷۳ شمسی با حضور ایران شناسان داخلی و خارجی در تهران برگزار گردید و به منظور ارائه ی آخرین مقالات و یافته های علمی اندیشمندان کشور در حوزه ی فرهنگ و تمدن ایرانی اقدام به انتشار نشریه ی گلچین کرده است. هدف از انتشار این مجموعه آشنایی علاقمندان با روند مطالعات ایرانی، در رشته های ادبیات و عرفان، هنر و باستان شناسی جامعه و تاریخ تاریخ علم و تکنولوژی و مردم و سرزمین می باشد. مجموعه ی حاضر از میان نشریات و کتابهای منتشر شده زمستان ۱۳۷۸ و بهار ۱۳۷۹ در ایران گزینش شده اند. منبع مورد استفاده در فهرست نویسی کتابها نشریهی کتاب ماه دین، هنر، ادبیات و فلسفه تاریخ و جغرافیا و علوم اجتماعی میباشد.
مقالاتی که در متن با علامت ستاره (*) مشخص گردیده اند در مجموعه مقالات مطالعات ایرانی شماره ی ۵ به طور کامل ترجمه شده اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
835
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1402/11/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مجله گلچین - شماره ۳ - سال ۱۳۸۲

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مجله گلچین - شماره ۳ - سال ۱۳۸۲
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک