رسته‌ها
آنها برای میهنشان جنگیدند
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
اشاره مترجم:
میخائیل شولوخوف رمانی دارد بنام آنها برای میهنشان جنگیدند. سرگئی باندار چوک بر آن شد تا از این زمان فیلمی بسازد. بدینسان بود که فیلمنامه " آنها برای میهنشان جنگیدند" با همت این دو تن زاده شد. (این فیلم در تهران دوبله شده و بروی پرده خواهد آمد.)
قهرمانان اثر شولوخوف، کماکان مردمان سادهای هستند که از میهن خود، دفاع می کنند. عده ای کشاورز، معدنچی و غیره. اما قهرمانی آنها بیشتر در این تجلی می کند که هدف جنگ را می شناسند و می دانند برای چه می جنگند. و در کام مرگ، هیچگاه، نشاط و عشق به زندگی را از کف نمی دهند. هرگز نمی توان کاراکتر پیتر لاپاخین این معدنگر با نشاط را فراموش کرد. طنز ویژه شولوخوف، که در زمین نوآباد به اوج میرسد، در وجود او، در این اثر به تجلی در میآید. او در فاصله بین نبردهای سنگین و نابرابر، پوتین های کهنه اش را با علفهای خودروی استپ پاک میکند تا بدیدار محبوبی بشتابد.
در اینجا لازم است از ایفاگر نقش پیتر لاپاخین، یعنی واسیلی شوکشین چند کلمه ای صحبت کنیم. در این فیلم علاوه بر هنرمندان نامدار شوروی، هنرمندی در قالب لاپاخین ظاهر می شود که برخلاف اروپا و آمریکا، برای جامعه ما ناشناس مانده است. او نبوغی است در عالم نویسندگی، کارگردانی و نقش آفرینی. متاسفانه واسیلی شوکشین در عین خلاقیت، یکی دو سال پیش، در سن ۴۰ سالگی مرد. آخرین اثر او در بازیگری همین نقش پیتر لاپاخین است، که خود موفق نشد آنرا روی اکران ببیند. هدف از انتشار این فیلم نامه، که سعی شده، منهای ثانیه بندی آن، تمامی جزئیاتش ترجمه شود، آن است که معیار دقیقی از هنر فیلمنامه نویسی به مشتاقان کار در این عرصه، تقدیم کنیم. امید است از شیوه این خلاقیت، بهره کافی گرفته شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
123
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1402/11/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آنها برای میهنشان جنگیدند

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
آنها برای میهنشان جنگیدند
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک