رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سینما، آینه زمان (۱)
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
مقدمه:
در کشاکش مسائل امروز جهان از جمله جنگ، فقر، گرسنگی، بی هویتی و در دورانی که انسان سعی در تثبیت موقعیت انسانی خویش دارد و همچنین در کنار پیشرفتهای علمی جهان کاربرد وسایل ارتباط جمعی، مهمتر از هر مساله دیگری به چشم میخورد، هرچند که وسایل ارتباط جمعی در شرایط فعلی چندین کاربرد دارند لیکن نقش مخرب آنها بیش از پیش درجهان کنونی مشهود است و شاید مهم ترین مساله ای که میتواند این نقش مخرب را خنثی نماید، کاربرد صحیح و در واقع مثبت این گونه وسایل است. بی شک رسانه سینما را میتوان یکی از مهمترین این وسایل بشمار آورد، چنانچه نقش تعیین کننده و عملکرد آن در ملل مختلف و ملل تحت ستم نیز روشن و بدیهی بوده است، این جا قصد شکافتن هنر سینما و جستجو در نقش تعیین کننده آن در ملل مختلف نیست؛ چرا که از محدوده بحث این کتاب خارج است، اما ذکر چند مورد در رابطه با انتشار چنین کتابی ضروری است. نخست اینکه آیا لزوم انتشار چنین کتابی در موقعیت کنونی وجود دارد یا خیر که به اعتقاد ما در وضعیت موجود با کمبود نشریات سینمائی و در جهت با رورتر نمودن فرهنگ سینمائی مردم، ضرورت نشریات سینمائی لازم بنظر میرسد. البته این نکته را نباید نادیده انگاشت که مردم خود نیز طالبند. این بدین معنا نیست که طالب این کتابند یا چند کتاب و نشریه دیگر بلکه طالب هنر سینما می باشند و برقدرت فرهنگی آن نیز واقفند و در شانی باید دید چگونه محتوائی در چنین کتابی باید درج شود که باز به اعتقاد ما آنگونه محتوائی که بتواند برای قریب به اتفاق علاقه مندان سینما مفید واقع شود و در جهت اغناء فرهنگی آنها عمل نماید، این چنین است که اقدام به نشر کتاب سینما آینه زمان نمودیم.
مطالب مندرج در این کتاب مجموعه ای است از مقالات گوناگون و متنوعی که در جهت هرچه بهتر شناساندن سینما گام برخواهد داشت. بدیهی است که درآغاز راهیم بهمین دلیل اگر نقص و کمبودی بچشم خورد، خواننده آگاه و علاقه مند مشکلات را در نظر دارد البته این به معنای گریز از انتقاد نیست و مانیز همراه شما اعتقاد به انتقاد سازنده داریم و در انتظارش می نشینیم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
کته کتاب
کته کتاب
1402/11/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سینما، آینه زمان (۱)

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سینما، آینه زمان (۱)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک