رسته‌ها
ویلیام شکسپیر
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 9 رای
نویسنده:
مترجم:
جواد عامری
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 9 رای
دیباچه:
گاه معلومات ما درباره زندگی فلان مرد تاریخ از چند مطلب کلی و چند تاریخ مشکوک تجاوز نمی کند؛ حال آنکه آثار زندگی او از اجزاء سازنده دنیای ما است و نام او از نام بسی از خویشان به گوش ما آشناتر است. در اینگونه موارد قوه خیال ما بیکار نمی ماند بلکه از همان اندک مایه ای که از حقایق به دست آورده است، واقعیت گمشده را از نو می سازد. البته گاه این ساختمان کج از کار در می آید، و گاه مانند برخی ساختمانهای واقعی ناتمام می ماند و منظره غم انگیزی پیدا می کند؛ اما گاهی هم که بخت یاری میکند و کار به دست معماری تردست سپرده می شود، بنائی بر پا میشود که جزء به جزء آنرا که می بینیم، می پذیریم که حقیقت واقع می بایست چیزی ازین قبیل بوده باشد.ئبیو گرافی، چنین ساختمانی است و نویسنده آن چنان معماری نباید محصول کار او را بدین عنوان که خوابی و خیالی بیش نیست رد کرد، چرا که اگر چنین باشد مقدار زیادی از آنچه را امروز علم می نامیم باید بدور بریزیم و ناگفته پیداست که خسارت این کار چندان گرانست که توانائی تحمل آنرا نداریم.
از معلومات ناچیز زندگی ویلیام شکسپیر نیز بسیاری از اینگونه بنا ساخته اند. این کتاب نیز یکی از آن بناهاست. نهایت آنکه ابعاد آن کوچک است و شکوه آنرا باید در ظرافت آن جست. مدعی کمال و تمامیت نیست، ولی امیدوار بوده است که از کژی پیراسته باشد.
در این کتاب معلومات پایه قرار گرفته اند و جزئیاتی متناسب بر آنها افزوده شده اند. هیچیک از اشخاص آفریده خیال نویسنده نیستند، بلکه همه در زمان شاعر می زیسته اند و در زندگی او نقشی داشته اند. البته نمی توان گفت که حوادث درست چنانکه در این کتاب آمده، روی داده باشند، اما می توان گفت که حقیقت به اغلب احتمال از سر گذشت چندان دور نبوده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
150
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ملا ممدجان
ملا ممدجان
1402/10/04
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ویلیام شکسپیر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ویلیام شکسپیر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک