رسته‌ها
مشاهیر گیلان - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
سخن ناشر:
نام گیلان از دیرباز در جمع استانهای ایران همیشه با ویژگی های خاص همراه بوده است. اگر تاریخ آن در عهد باستان در هاله ای از فراموشی فرورفته است، در عوض با رخ کردن دیلمیان - کوه نشینان سلحشور گیلانی - و نقش آفرینی سریع و برجسته آنان در تمامی سرزمین ایران وقتی دورتر تا بغداد و شام، این گرد نسیان از چهره تاریخ آن زدوده می شود. خوشبختانه جنگاوری و کشورگشایی این دلاوران گیلانی قرین دانش پروری و شیعه گری بوده است که تا دوره های پسین یعنی زمان کیاییان (سادات کیایی) تدام داشته است. شاید به تعبیری بتوان گفت قالب فرهنگ گیلان زمین در همین سالها شکل گرفته است. قهرمانان مشروطه ایران و مبارزان بزرگترین جنبش پارتیزانی معاصر یعنی نهضت انقلابی جنگل نیز تاریخ سازان این بخش از جغرافیای خاک کشورمان بوده اند.
مطالعه در احوال بزرگان، دانش و بینش انسان را وسیع می کند و چه بسا او را آن چنان در خود جذب و مستغرق مینماید که ممکن است زمانی دیگر از او بزرگی نام آورتر بسازد. شرح حال بزرگان را خواندن و زندگی آنان را سرمشق کار خویش قراردادن خود نخستین بارقه بزرگی است. «کتاب مشاهیر» که به همت طلبه جوان و فاضل «حجت الاسلام رضا قنبرزاده» تالیف شده است، در واقع چکیده ای از شرح حال و ترجمه احوال معارف و بزرگانی است که در عرصه علم و ادب، دین و فلسفه، تاریخ و سیاست و فرهنگ و هنر این سرزمین سخت کوشیده اند و به زادبوم خود و کشور خود و حتی فراتر از آن به جهان اسلام و بشریت خدمات شایان کرده اند.
این کتاب ما را از مطالعه پراکنده در کتابهای دیگر باز می دارد و به مجموعه ای مفید تجهیز میکند تا در کمترین مدت بتوان حداقل اطلاعات و آگاهی ها را درباره مشاهیر گیلان کسب کرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
503
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1402/08/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مشاهیر گیلان - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مشاهیر گیلان - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک