رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زنان سینماگر ایران
امتیاز دهید
5 / 3.3
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 3.3
با 4 رای
در این مجموعه، برخی چهره‌های سرشناس سینما، تئاتر، فیلم‌سازی، کارگردانی و دست اندرکاران سینمای زن ایران معرفی شده‌اند. این مجموعه براساس حروف الفبای نام خانوادگی افراد نظام یافته است. درباره هر یک از افراد این اطلاعات مندرج است: نام و نام خانوادگی، شغل اصلی سینمایی، مروری کوتاه بر زندگی سینمایی، فیلم‌شناسی و تصویری از فرد. در پایان کتاب تصاویری از زنان سینمای ایران به چاپ رسیده است.

برگرفته از مقدمه کتاب:
سینما هنری جمعی است و فیلم به یاری دانش و معرفت و همت و تلاش افراد بسیاری ساخته و پرداخته می شود؛ افرادی که در رشته های مختلف هنری فعالیت دارند. شکوفایی و رونق سینمای ایران در سالهای اخیر مرهون پشتکار افرادی است که ذهنیت فیلم نامه نویس و کارگردان را عینیت و تجسم می بخشند. بخش گسترده ای از این افراد زنانی هستند که در همه رشته ها اعم از کارگردانی فیلم نامه نویسی، بازیگری، منشی گری صحنه دستیاری کارگردان برنامه ریزی، عکاسی، امور لابراتوار، ساخت موسیقی متن، تدوین چهره آرایی، طراحی صحنه و لباس عروسک گردانی مدیریت تولید، گویندگی و مانند اینها فعالیت خستگی ناپذیری داشته اند. فعالیت گسترده زنان سینماگر ایران در دو دهه اخیر، گویای اوضاع مطلوب و مساعدی است که در این سالها برای حضور زنان هنرمند فراهم شده است. بدیهی است که کتاب «زنان سینماگر ایرانه فقط به چهره های سرشناس سینما که فقط شامل بازیگران و کارگردان می شود، بسنده نمی کند، بلکه به همه زنانی میپردازد که در رشته های مختلف ساخت و تولید فیلم مشارکت مؤثر و تعیین کننده دارند. شاید لازم به یادآوری نباشد که متأسفانه تا پیش از این زنان سینماگر ایران در یک مجموعه منسجم امکان معرفی نداشته اند و نگارنده امیدوار است که این کتاب گام مؤثر و مفیدی در این زمینه باشد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1402/08/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زنان سینماگر ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
زنان سینماگر ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک